728 x 90

صدور تروريزم رژيم در جهان ,

العربیه: چرا شیاطین در یمن فعال شده‌اند؟

-

عبدالعزیز بن صقر رئیس مرکز پژوهشهای خلیج فارس
عبدالعزیز بن صقر رئیس مرکز پژوهشهای خلیج فارس
تلویزیون العربیه گزارشی از دخالتهای رژیم آخوندی در یمن و پیامدهای خطرناک آن برای منطقه پخش کردکه در زیر آورده شده است:

مقامهای عربستان سعودی 420روستای مرزی را تخلیه کردند تا اینکه منطقه را از عناصر نفوذی حوثی پاکسازی کنند. نیروهای عربستان می‌گویند تنها مناطق مرزی عربستان را می‌کوبند و وارد خاک یمن نمی‌شوند. هدف این است که حوثیها از این منطقه عقب‌نشینی کنند.
وزیر خارجه یمن ابوبکر القربی گفت میزان و سطح سازماندهی و تسلیحات و اموالی که حوثیها هزینه می‌کنند بدون حمایت خارجی نمی‌توانند داشته باشد. وی به رژیم ایران اشاره می‌کرد. وزیر خارجه یمن افزود: اطلاعات یمن در مورد حمایت رژیم ایران تحقیق می‌کند. یک گزارش آمریکا تأکید می‌کند که درگیری بین نیروهای دولتی یمن با شورشیان حوثی ممکن است پیامدهای خطرناکی برامنیت خلیج فارس داشته باشد… .
تلویزیون العربیه پرسید: آنچه که در یمن می‌گذرد ممکن است پیامدهای خطرناکی برای امنیت خلیج فارس داشته باشد. این محتوای گزارشی است که آمریکا داده است. این پیامدها چیست؟
عبدالعزیز بن صقر رئیس مرکز پژوهشهای خلیج فارس گفت: اجازه بدهید دررابطه با حوادث یمن به دونکته مهم اشاره کنم. این گروههای غیر دولتی و مسلح در مقابل حاکمیت دولت مرکزی ایستاده‌اند و با تجاوز به مرزهای سعودی و گسترش عملیات، بحران را از یک بحران داخلی به بحران منطقه‌ای تبدیل کرده‌اند. نکته دوم موقعیت و اهمیت استراتژیکی یمن است و این نیز باعث نگرانی است.
العربیه پرسید: چرا همه شیطانها امروز فعال شده‌اند و چرا یمن را انتخاب کرده‌اند؟
عبدالعزیز بن صقر پاسخ داد: یمن وضعیت ویژه‌ای دارد. وضعیت سیاسی و امنیتی یمن و وضعیت اقتصادی این کشور و موقعیت جغرافیایی و طایفه‌گرایی و پارامترهای مختلف دخیل هستند. هم‌چنین دخالتهای خارجی را نباید فراموش کنیم. آنچه که امروز در یمن رخ می‌دهد ناشی از دخالت خارجی است که از این شبه‌نظامیان حمایت می‌کند.
متاسفانه رژیم ایران با کارت طایفه‌گرایی بازی کرده است و تلاش می‌کند که از این کارت بهره‌برداری کند و به فتنه در مناطق مختلف دامن بزند. رژیم ایران از این کارت در عراق استفاده کرد، در لبنان استفاده کرد و حال در یمن از آن استفاده می‌کند.
رئیس مرکز پژوهشهای خلیج فارس افزود: رژیم ایران می‌بیند که عربستان سعودی نقش بسیار مهمی دارد لذا تلاش می‌کند این کشور را درگیر مرزهایش کند. هیچ گروهی خودش نمی‌تواند این میزان پشتیبانی داشته باشد. رژیم ایران از حوثیها حمایت سیاسی، اقتصادی، نظامی و اطلاعاتی می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc8c01a5-a11b-4881-b9c2-46d7059743ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات