728 x 90

سوريه,

پیامدهای طرد رژیم از کنفرانس ژنو۲ و هشدار آمریکا نسبت به احتمال کاربرد گزینه نظامی علیه رژیم آخوندی و حکومت بشار اسد

-

جان کری وزیر خارجه آمریکا
جان کری وزیر خارجه آمریکا
جان کری وزیر خارجه آمریکا: ما بر اساس اعمال رژیم ایران در سوریه حکم صادر می‌کنیم نه بر اساس حرفها ، چرا رژیم ایران بیانیه ژنو 1 را امضا نمی‌کند؟
در صورت عدم پایبندی رژیم به تعهداتش در توافق هسته‌یی ژنو گزینه‌ نظامی وارد می‌شود.
جان کری در مصاحبه با تلویزیون الحره: رئیس‌جمهور اوباما هرگز در رابطه با سوریه هیچ گزینه‌یی را از روی میز برنداشته است
احمد جربا رئیس ائتلاف ملی سوریه: دوران رژیم اسد پایان یافته است. این رژیم مرده است.
گفتگوهای غیرمستقیم بین دو هیأت ائتلاف ملی سوریه و رژیم بشار اسد، که از روز جمعه آغاز شده است، تحت نظارت اخضر ابراهیمی نماینده ملل‌متحد صورت می‌گیرد.
به گزارش العربیه، ا‌ئتلاف ملی سوریه گفت روز جمعه حاضر نیست قبل از این‌که هیأت رژیم سوریه تصمیمات ژنو 1 را قبول کند، با آن وارد گفتگوهای مستقیم بشود.
احمد جربا رئیس ائتلاف ملی سوریه روز قبل در یک کنفرانس خبری گفت ما به آینده‌ای بدون اسد در سوریه می‌نگریم. اسد و رژیمش دیگر به تاریخ پیوسته‌اند، هیچ‌کس نباید تردیدی داشته باشد که دوران این رژیم پایان یافته است. این رژیم مرده است.
جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با تلویزیون سی.ان.ان در مورد دلیل حذف رژیم آخوندی از کنفرانس ژنو 2 گفت: روشن است ما نسبت به ضرورت این‌که کشورهای مشخصی به راه‌حل کمک کنند و نه این‌که بخشی از مشکل باشند، آگاه هستیم. در رابطه با شرکت رسمی رژیم ایران در این کنفرانس، استاندارد مورد نیاز برای شرکت، بسیار روشن بود. ما همواره گفتیم کشورهایی که خواهان حمایت از ژنو 1 هستند، که از ماه ژوئن 2012 چهارچوب تلاشهای ما برای حل و فصل مسأله سوریه بوده است، (باید بیانیه ژنو1 را امضا کنند) و کشورها یکی بعد از دیگری آن را امضا کردند. لذا چیزی که باید از خودتان سؤال کنید این است که چرا رژیم ایران این بیانیه را امضا نمی‌کند. چرا مانند بقیه کشورها موافقت نمی‌کنند؟
وزیر خارجه آمریکا، درباره حمایت بشار اسد از تروریسم در منطقه گفت: همسایگان سوریه همه درک می‌کنند که هیچ صلح و ثباتی در آن منطقه و حتی هیچ اتحادی در خود سوریه نمی‌تواند وجود داشته باشد، مگر آن‌که بشار اسد کنار گذاشته شود.
جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه العربیه نیز گفت ما بر اساس اعمال رژیم ایران در سوریه حکم صادر می‌کنیم نه بر اساس حرفها. وی همچنین پیرامون توافق ژنو بین رژیم ایران و کشورهای 5+1 گفت، توافق با رژیم ایران به‌معنی عقب‌نشینی ما از متحدانمان نیست... در صورت عدم پایبندی رژیم به تعهداتش در توافق هسته‌یی ژنو، گزینه‌ نظامی وارد می‌شود. کری ادامه داد رژیم ایران از تروریسم حمایت می‌کند.
وزیر خارجه آمریکا، راجع به احتمال کاربرد گزینه نظامی علیه رژیم اسد نیز گفت: رئیس‌جمهور اوباما هرگز در رابطه با سوریه هیچ گزینه‌یی را از روی میز برنداشته است. فکر می‌کنم او اینرا به‌وضوح بیان کرد. وقتی که او تصمیم گرفت از نیروی نظامی استفاده کند، او این تصمیم را در چهارچوب به‌کارگیری تسلیحات شیمیایی گرفت. مسأله تسلیحات شیمیایی حل شد و اوباما این گزینه را روی میز باقی گذاشت تا زمانی که تبعیت کامل سوریه نسبت به این توافق حاصل شود. لذا رئیس‌جمهور کاملاً این گزینه را در ارتباط با مسأله تبعیت از مسأله سلاحهای شیمیایی روی میز باقی گذاشته است، و بسته به این‌که در آینده چه اتفاقی بیفتد، رئیس‌جمهور هیچ‌گاه هیچ گزینه‌یی را از روی میز بر نمی‌دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e2f3d5e-a7b9-455b-a30a-a5d77b5d9201"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات