728 x 90

گروگانها,

فراخوان سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای آزادی فوری 36مجاهد ربوده شده

-

گروگانهای اشرف
گروگانهای اشرف
شمار دیگری از سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر در کشورهای مختلف جهان با ارسال نامه‌های جداگانه به مقامهای ذیربط به آزادی فوری 36مجاهد به گروگان شده توسط دولت عراق فراخوان دادند:
انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر استرالیا، انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر سوئد، سازمان سیتزن واچ در پترزبورگ روسیه، کمیته حقوق‌بشر قرقیزستان، جنبش بین‌المللی آشتی در ماداگاسکار و انستیو صلح و دمکراسی جمهوری آذربایجان خواستار مداخله فوری ارگانهای ذیربط بین‌المللی برای نجات جان 36مجاهد ربوده شده توسط دولت عراق گردیدند.
این سازمانها و انجمنها دولت نوری مالکی را به تبعیت از قانون و اجرای بلادرنگ حکم دادگاه در مورد آزادی 36تن از ساکنان اشرف فراخواندند.
در این نامه‌ها از جمله تصریح شده است: بازی سیاسی با سرنوشت و جان 36تن از ساکنان اشرف هیچ منفعتی برای دولت عراق جز از دست دادن هر چه بیشتر اعتبار بین‌المللی‌اش ندارد و به اعتراضهای ایرانیان و دوستداران غیرایرانی اشرف در کشورهای مختلف جهان دامن خواهد زد.
در نامه سازمانها و انجمنهای کشورها مختلف از دبیرکل ملل متحد خواستار مداخله فوری برای نجان جان 36مجاهد ربوده شده، تضمین حفاظت بین‌المللی ساکنان اشرف و جلوگیری از تکرار یک فاجعه انسانی دیگر شده‌اند.
برخی از این سازمانها خطاب به بان کی‌مون دبیرکل ملل متحد نوشتند:
ما شمارا به دخالت در این موضوع انسانی فرامی‌خوانیم تا از دولت عراق خواستار آزادی فوری ساکنان اشرف و موظف کردن نماینده ویژه خود در عراق آقای ملکرت برای هر اقدامی به نمایندگی از طرف شما با دخالت دادن ایالات متحده آمریکا و مراجع بین‌المللی برای جلوگیری از یک تهاجم دیگر به ساکنان اشرف شوید. ما خواستار ایجاد دفتر یونامی در اشرف هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96a77121-ea24-4115-9b06-6e46670f6c51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات