728 x 90

”کرمانشاه تنها است“ !

خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه
خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه
با گذشت بیش از یک ماه از زلزله کرمانشاه هر روز که از آن واقعه می‌گذرد فضاحت ها و رسوایی‌های بیشتری از رژیم آخوندی و نهادهای وابسته به آن برملا می‌شود.

پس از گذشت این مدت وضعیت زلزله‌زدگان بسیار نابسامان است در صورتی که تبلیغات رژیم در زمینه کمک به آنها جهت اسکانشان گوش فلک را کر کرده است.

یکی از موارد به‌اصطلاح رسیدگی رژیم و نهادهایش از جمله سپاه پاسداران ضدخلقی ادعای توزیع کانکس بین تعدادی از خانوارهای زلزله‌زده و البته نه همه این خانوارها است.

توزیع کانکس بین آنها آن‌قدر محدود است که در بسیاری از موارد بین چند خانوار یک کانکس توزیع شده است.

غیر از کانکس های اهدایی مردم و خیرین محلی کانکس های توزیع شده حکومتی عمدتاً توسط سپاه پاسداران ضدخلقی و با پایین‌ترین کیفیت برای زلزله‌زدگان سرپل ‌ذهاب ساخته شده و به‌عنوان خانه دائمی به مردم تحویل داده شده است.

سپاه پاسداران ضدخلقی و سایر نهادهای رژیم که کانکس‌ها را در اختیار مردم گذاشته و به اصطلاح هدیه کرده‌اند، در ساخت آنها با به‌کار بردن مواد کم کیفیت و پروفیل‌های سبک، آنها را طوری ساخته‌اند که با کمترین باد درهم می‌ریزند، و با کوچکترین باران، آب از سقف و دیواره‌های آن وارد کانکس می‌شود. نتیجه چنین عملکرد ضد‌مردمی خرابی آنها در اولین توفان و بارش باران است.

در این رابطه قاسم جاسمی نماینده رژیم از استان کرمانشاه می‌گوید: ”متأسفانه با وزش باد بسیاری از کانکس‌ها دچار مشکل شده و برخی از آنها را باد برده است، کانکس‌ها از استحکام لازم برخوردار نبودند و زلزله‌زدگان در حال حاضر شرایط قابل قبولی ندارند و بسیاری از مردم هنوز نگران و مضطربند. متأسفانه شرایط نامتعادل و نامناسبی برای زلزله‌زدگان وجود دارد، حتی در بازدید از منطقه کولبران کرمانشاه که چند روز پیش دچار حادثه زلزله با پنج ریشتر شد؛ مشخص گردید که رسیدگی‌های دولتی انجام نشده و کمکهای مردم نیز تا حدودی افت کرده است“.

احسن علوی نماینده دیگر مجلس رژیم از سنندج نیز کانکس‌هایی را که سپاه پاسداران و سایر نهادهای دیگر رژیم در اختیار زلزله‌زدگان گذاشته‌اند، ”بلایی بدتر از زلزله “می‌نامد. به گفته این نماینده مجلس ارتجاع در ساخت این کانکس‌ها اصول مهندسی رعایت نشده و از این رو مقاوم نیستند. (خبرگزاری خانه ملت 18آذر 96)

این در شرایطی است که به اعتراف رسانه‌ها و مهره‌های رژیم سپاه پاسداران نهاد اصلی توزیع کننده کانکس‌ها در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بوده‌ است. در این رابطه معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن رژیم گفت: «با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه در کرمانشاه حدود هشت هزار واحد کانکس نصب شده است». (خبرگزاری صدا و سیما 16آذر 96)

با این وجود دولت ضد‌مردمی آخوند حسن روحانی که قرار بود وام بلاعوض سه میلیونی به مردم خانه خراب زلزله‌زده بدهد، این چندر غاز وام را نیز به دریافت کنندگان کانکس‌های قراضه و چندروز مصرف نمی‌دهد، و از طرفی به گفته فرماندار رژیم در سرپل ‌ذهاب به همه زلزله‌زده‌ها کانکس نمی‌دهد (سایت انتخاب 23آذر 96)

با وجود کیفیت بد کانکس‌ها که به قول آن نماینده مجلس رژیم که در ساخت آنها اصول مهندسی رعایت نشده و مقاوم نیستند، هنگام توزیع آنها باند بازی می‌شود و فساد حکومتی در توزیع آنها بیداد می‌کند.

در این رابطه خبرگزاری حکومتی ایلنا 18آذر 96 از قول مردم مصیبت‌زده می‌نویسد: ”یکی از اهالی روستای بی‌بیانی دشت ذهاب با بیان این‌که خیرین برایش کانکس آورده بودند و قرار بوده با دو خانواده دیگر از آن استفاده کنند، گفت: اما کانکس‌ها را از ما گرفتند و گفتند؛ مدرسه در اولویت است و کانکس را برای مدرسه بدهیم.» او ادامه داد: «این روستا ۱۳۰الی ۱۴۰خانوار دارد که به هر ۳الی ۴خانواده با هم یک کانکس ۳در ۴ داده‌اند که البته هنوز به همه اهالی روستا این کانکس‌ها داده نشده است. متأسفانه در توزیع اقلام امدادی فامیل بازی شد و برخی بی‌دلیل در اولویت هستند».

با این وجود همین کانکس‌های بی‌کیفیت و ساخته شده از مواد بی‌کیفیت، به افرادی تعلق می‌گیرد که منزل مسکونی‌شان کاملاً تخریب شده باشد و باید از نو ساخته شوند. مردم مصیبت‌زده‌ای که بخشی از خانه‌هایشان خراب شده و یا دیوار و سقف خانه‌هایشان ترک و کامل فرونریخته، ناگزیرند به همان خانه‌ها برگردند، این در شرایطی است که هنوز هم پس لرزه‌ها ادامه دارد.

انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی رژیم نیز می‌گوید به زلزله‌زدگانی که کانکس دریافت کرده‌اند، وام بلاعوض 3میلیون تومانی تعلق نمی‌گیرد.

این وضعیت در شرایطی است که در حال حاضر تنها جمعیت سرپل ‌ذهاب 86هزار نفر است و اکثریت قریب به اتفاق آنان زلزله‌زده هستند، و به‌دلیل پس لرزه‌هایی که وجود دارد بیش از 20درصد مردم زلزله‌زده و خانه خراب جرأت برگشت به خانه‌های خرابشان را ندارند.

در حال حاضر وضعیت در مناطق زلزله‌زده بسیار نامناسب و خشم مردم نسبت به حاکمیت غارتگر آخوندی نیز فزاینده است. عدم رسیدگی به مردم توسط دولت ضد‌مردمی و نفرت آنها نیز از رژیم به گونه‌یی است که یکی از نمایندگان مجلس را وحشت‌زده کرده که ممکن است این وضعیت برای رژیم به مشکل امنیتی تبدیل شود. در این رابطه حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو مجلس ارتجاع از اسلام‌آباد می‌گوید: چند شب گذشته زیر برف و کولاک ۳۵چادر مردم را باد برد، ولی رئیس بنیاد مسکن ۴۸ساعت است که تلفن همراه خود را جواب نمی‌دهد و کرمانشاه را تنها گذاشتند».

این نماینده مجلس رژیم در ادامه می‌افزاید: ”کرمانشاه استانی مرزی است و اگر مشکلات آن در قالب بودجه حل نشود من به‌عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی می‌گویم که نارضایتی‌های اجتماعی و اقتصادی تبدیل به نارضایتی‌های امنیتی می‌شود، چرا برخی این موضوع را نمی‌فهمند؟“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48898f77-1ebc-4009-8959-83f74159cf7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات