728 x 90

کنفرانس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن درباره خشونت علیه زنان

کنفرانس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن در پالرمو
کنفرانس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن در پالرمو
به دعوت فدراسیون جهانی حقوقدانان زن، شاخه پالرموی ایتالیا، کنفرانسی با عنوان «خشونت علیه زنان: فرهنگ یا اعمال قدرت» در شهر پالرمو مرکز سیسیل برگزار شد.
 

 


در این کنفرانس که با حضور شهردار پالرمو، شخصیتهای حقوقی، روشنفکران و اساتید دانشگاه و ارگانهای حقوق‌بشری برگزار شد، هیأتی از کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران نیز شرکت و سخنرانی کرد. سخنرانان در این کنفرانس، با بررسی علل و زمینه‌های خشونت علیه زنان در سراسر جهان، آن را محکوم کردند و بر تضمین حقوق زنان و برابری زنان با مردان تأکید کردند.

کنفرانس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن، شاخه پالرموی ایتالیا، با قرائت پیام «سناتور پیترو گراسو» رئیس مجلس سنای ایتالیا خطاب به کنفرانس افتتاح شد.

رئیس سنای ایتالیا در این پیام ضمن برشمردن خشونت علیه زنان و لزوم مبارزه هر چه بیشتر با این پدیده شوم، همبستگی خود را با تلاشهای فدراسیون حقوقدانان زن در ایتالیا، برای برابری حقوق زنان و نفی خشونت اعلام کرد.

در ادامه، دکتر لیندا لورا سابادینی متخصص امور زنان، محقق آمار اجتماعی و عضو هیأت تحریریه مجله لااستامپا از رم به بررسی ریشه‌های خشونت علیه زنان و به‌خصوص در جامعه پناهندگان ایتالیا پرداخت و علل و ریشه‌های فرهنگی آن را مورد بررسی قرار داد.

خانم کونچتا جیالومباردو رئیس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن شاخه پالرمو ایتالیا طی سخنانی، به تاثیرات پایه‌یی ارتجاع مذهبی در اعمال خشونت علیه زنان پرداخت. وی استفاده کالایی از زن در جوامع مرد سالار را پایه و مبنای خشونت اعمال شده علیه زنان دانست.

در ادامه خانم بئاتریس چیمیکا حقوقدان و رئیس پیشین فدراسیون جهانی حقوقدانان زن در پالرمو که مدیریت کنفرانس را برعهده داشت ضمن ارائه بیلانی از فعالیتهای این ارگان در منطبق کردن قوانین با کنوانسیونهای بین‌المللی مربوط به منع خشونت علیه زنان، از طرف رئیس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن به هیأت مقاومت ایران خوشآمد گفت و از آنها خواست تجربه مقاومت ایران را برای حاضرین بازگو کنند.

الهه ارجمندی از اعضای هیأت کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت طی سخنانی به بررسی سرکوب نهادینه شده زنان در ایران در 38سال گذشته، قوانین زن‌ستیزانه در رژیم آخوندها، شکنجه و اعدام زنان مقاوم و مبارز در زندانهای رژیم، تعدی و شکنجه‌های ضدانسانی علیه زنان و دختران زندانی پرداخت و درباره سرکوب عموم زنان میهنمان توسط فاشیسم مذهبی حاکم گفت: در رابطه با حجاب اجباری تنها 26ارگان رسمی مأمور مانیتورینگ زنان آزاده ایران و مجری این قانون سرکوبگرانه هستند. اما به‌رغم همه فشارها و سرکوب اعمال شده علیه زنان ایران، آنها با پرداخت سنگین‌ترین قیمت نه تنها در مقابل پدیده شوم بنیادگرایی مذهبی تسلیم نشدند بلکه به مبارزه علیه آن قیام کردند.

الهه ارجمندی هم‌چنین به گسترش جنبش دادخواهی قتل‌عام 67پرداخت و با اشاره به گزارشهای دبیرکل سازمان ملل و نماینده ویژه سازمان ملل درباره موج اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ایران و ضرورت تحقیق بین‌المللی درباره قتل‌عام ۶۸، از جامعه حقوقدانان ایتالیا و مردم این کشور خواست در مبارزه برای عدالت و دادخواهی به کمک مردم و مقاومت ایران بشتابند.

در ادامه این کنفرانس الهام زنجانی از اعضای کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت از تجارب مقاومت ایران در موضوع برابری زنان و مردان و قرار گرفتن زنان در مقاومت ایران به مدار رهبری جنبش مقاومت سخن گفت.

وی ضمن تشریح تاریخچه 150ساله مبارزات زنان ایران برای آزادی و برابری و نقش بر جسته آنها در انقلاب ضدسلطنتی، روند رویارویی زنان پیشتاز ایران با پدیده شوم بنیادگرایی که با به سرقت رفتن انقلاب مردم توسط خمینی در ایران ظهور کرد را با ذکر نمونه‌هایی از قهرمانیهای زنان مجاهد بازگو کرد.

الهام زنجانی در سخنان خود، مفاد برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی به‌ویژه درباره آزادیهای زنان در ایران فردا را برشمرد. و خواستار حمایت حاضرین از جنبش مقاومت ایران برای آزادی شد.

سخنران دیگر این کنفرانس، پرفسور لئولوکا اورلاندو شهردار شهر پالرمو، مرکز سیسیل و از حامیان قدیمی مجاهدین و مقاومت ایران بود. وی گفت ما امروز به این دلیل این‌جا هستیم که حمایت و همبستگی خودمان را با شورای ملی مقاومت ایران و خانم مریم رجوی ابراز کنیم، مبارزه‌یی که آنها طی این سالیان برای آزادی مردم ایران به پیش برده‌اند، شایان قدردانی و حمایت همه ماست.»

پروفسور جوزی کونتی رئیس عفو بین‌الملل در منطقه سیسل ایتالیا نیز سخنران دیگر این کنفرانس بود که در قسمتی از سخنانش به فعالیتهای عفو بین‌الملل در رابطه با اعدامها در ایران پرداخت.

در قسمتی از این کنفرانس پیام ویدئوی پرفسور آندرآ کامیللری نویسنده شهیر ایتالیا از سیسیل پخش شد وی در این پیام از جمله تأکید کرد: جوامع انسانی امروز برای رشد و پیشرفت در هر زمینه‌ای محتاج به باور و تثبیت برابری کامل بین دو جنسند و بدون تحقق این امر هر قدمی به جلو در هر زمینه‌ای پیشرفتی کاذب و عملاً برگشت به دوران قرون وسطی خواهد بود.»

در پایان این کنفرانس، یک ترانه به‌نام بال طلایی که برای زنان مبارز و مقاوم ایران سروده شده بود توسط شاعر و هنرمند ایتالیایی ترزیا بوته اجرا گردید.

به آینده بیا
جامه سوخته‌ات را به گذشته ببخش
تا خاکستر آن زمین را تغذیه کند
از درد خود آهنگی بساز
و آن را به پرنده‌ها هدیه کن
تا سبکبالی آن، نوای تو را جاودانه کند
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45143361-5115-4e59-80cc-1aba349fe761"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات