728 x 90

طالبان ۲۳۵گروگان خود را در شمال افغانستان آزاد کرد

طالبان گروگانها را آزادکرد
طالبان گروگانها را آزادکرد
235نفر از اهالی منطقه میرزاولنگ سرپل افغانستان که توسط طالبان ربوده شده بودند، آزاد شدند.

ذبیح الله امانی، سخنگوی استانداری سرپل در شمال افغانستان روز ۱۸مرداد ۹۶ در گفتگو با خبرنگار آناتولی از آزادی 235غیرنظامی ربوده شده توسط طالبان در منطقه میرزاولنگ این استان خبر داد.
وی گفت: شبه‌نظامیان طالبان مدت کوتاهی قبل منطقه میرزاولنگ ولایت سرپل را به کنترل خود گرفته، 30غیرنظامی را کشته و 235نفر دیگر را ربودند.
امانی افزود: غیرنظامیان ربوده شده توسط طالبان با دعوت بزرگان و ریش سفیدان قبایل آزاد و در مرکز سرپل اسکان داده شدند.
از سوی دیگر طالبان مدعی شده بود که 30نفر کشته شده در میرزاولنگ نگهبانان روستا بودند.

بیشتر بخوانید:‌

کشته شدن ۵۰غیرنظامی به دست طالبان

روز دوشنبه ۱۶مرداد ۹۶به گفته مقامات محلی ولایت سرپل در شمال افغانستان دست‌کم ۵۰غیرنظامی به دست تروریستهای طالبان کشته شدند.
سخنگوی والی سرپل گفت که مهاجمان مسلح ابتدا به یک پست بازرسی پلیس محلی حمله کرده و سپس وارد روستا شدند و غیرنظامیانی را که اغلب شیعه بودند به‌قتل رساندند، در میان کشته شدگان، کودکان، زنان و نیروهای امنیتی بودند که به شکل بی‌رحمانه و غیرانسانی کشته شدند. طالبان شرکت در این کشتار را تکذیب کرده است.

۳۰غیرنظامی در حمله طالبان در افغانستان کشته شدند

در حمله طالبان به شهرستان صیاد از توابع ولایت سرپل افغانستان 30غیرنظامی ازجمله تعدادی از زنان و کودکان کشته شدند.
محمد ظاهر وحدت، والی سرپل روز ۱۵مرداد ۹۶اظهار داشت: در منطقه میرزاولنگ از توابع شهرستان صیاد حمله‌یی صورت گرفت که بر اثر آن، 30غیرنظامی ازجمله زنان و کودکان جان باختند.
وی افزود: دهها خانوار نیز از ظلم طالبان گریخته در مرکز شهر پناه گرفته‌اند. نیروهای امنیتی برای ممانعت از ورود طالبان به میرزاولنگ به‌شدت مبارزه کردند. اما به‌دلیل عدم تأمین نیروهای پشتیبانی از کابل مجبور به عقب‌نشینی شدند.
محمد ظاهر وحدت در ادامه تصریح کرد: چنان‌چه در این منطقه عملیات آغاز نشود، شهرستان صیاد تحت کنترل طالبان درخواهد آمد.
طالبان نیز مدعی شده است که کشته شدگان غیرنظامی نبوده و نیروهای محافظ بوده‌اند.
گفتنی است این گروه روز گذشته در پی این حمله کنترل منطقه را به دست گرفته بود.

کشته شدن ۲۶سرباز در حمله طالبان به یک مقر نظامی ‎در قندهار افغانستان

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان روز 3مرداد 96، در حمله به بیمارستانی در یکی از مناطق دورافتاده ولایت بلخ ۳۵نفر از افراد غیرنظامی را کشته‌اند. سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان این حمله را « جنایت علیه بشریت» خوانده است.
روزنامه ۸ صبح، چاپ کابل روز دوشنبه در این باره نوشت:‌ شبه‌نظامیان طالبان پس از حمله به شهری در ولایت غور، وارد بیمارستانی شدند و کلیه افراد ازجمله دکترها، پرستاران و بیماران را به رگبار بستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f360fca6-f906-4f58-85e4-094c760c9f7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات