728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار خليج فارس,

سوز و گداز سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم از مواضع کنفرانس عربی اسلامی آمریکایی

-

سخنگوی وزارت امور خارجه کابینه آخوند روحانی
سخنگوی وزارت امور خارجه کابینه آخوند روحانی
سخنگوی وزارت امور خارجه کابینه آخوند روحانی بر ادامه حمایت از تروریسم و دخالت در کشورهای منطقه تحت عنوان دجالگرانه حمایت از مقاومت تأکید کرد.

وی روز دوشنبه 1خرداد 96 در واکنش به مواضع کنفرانس عربی اسلامی و آمریکایی در ریاض به نحو مضحکی مدعی شد:‌ آمریکا و شرکایش در منطقه باید بدانند که امروز جمهوری اسلامی منادی صلح، آرامش و حسن همجواری در منطقه و مبارزه با خشونت و افراطی‌گری در جهان است و با لفاظی‌های این کشورها مسیر خود را تغییر نخواهد داد».

خاطرنشان می‌شود دونالد ترامپ روز یکشنبه در جلسه رهبران عرب در ریاض گفت:‌ رژیم ایران تروریسم را تأمین مالی می‌کند. از بشار اسد حمایت می‌کند. باید تأمین مالی تروریسم توسط رژیم ایران را قطع کرد.

ملک سلمان پادشاه عربستان نیز گفت رژیم ایران، شبه‌نظامیان حزب‌الله، حوثی‌ها، داعش و القاعده، شبیه یکدیگر است.

 در رابطه با کنفرانس عربی اسلامی و آمریکایی در ریاض بيشتر بخوانيد:

کنفرانس مشترک وزرای خارجه آمریکا و عربستان: رژیم ایران یک حکومت حامی تروریسم است

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه عربستان در ریاض، در واکنش به دور دوم آخوند روحانی، وی را به خاتمه دادن به نقض حقوق‌بشر و برچیدن شبکهٴ تروریستی و برنامه موشکهای بالستیکی رژیم فراخواند. داد و بر مقابلهٴ آمریکا و کشورهای منطقه با صدور بنیادگرایی و تروریسم رژیم تأکید کرد.

وزیرخارجه عربستان نیز تأکید کرد: (رژیم ایران) یک حکومت حامی تروریسم است که باید از سوی جامعه بین‌المللی تحریم شود.

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای خارجه آمریکا و عربستان که هم‌زمان با سفر دونالد ترامپ برگزار شد، عادل الجبیر درباره دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با ملک سلمان، گفت: «آنها درباره فعالیت‌های شریرانهٴ (رژیم) ایران و درباره این واقعیت صحبت کردند که باید دست به اقدام زد تا تضمین شود که (رژیم) ایران به سیاستهای تجاوزکارانه‌اش در منطقه ادامه ندهد... ، حمایت از تروریسم را متوقف کند، به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره موشکهای بالستیک پایبند باشد و نقض حقوق‌بشر و دخالت در امور کشورهای منطقه را... متوقف کند».

رکس تیلرسون نیز درباره قراردادهای نظامی امضا شده میان عربستان و آمریکا، تصریح کرد: «بستهٴ تجهیزات نظامی و خدماتی، برای پشتیبانی از امنیت درازمدت عربستان و تمام منطقهٴ خلیج (فارس) به‌خصوص در برابر نفوذ بدخواهانهٴ (رژیم) ایران و تهدیدات مرتبط با (این رژیم) است که در همهٴ مرزهای عربستان وجود دارد... تمامی تدابیر جدید تلاش‌های مشترک ما را برای خنثی‌کردن تهدیدات منطقه‌یی از سوی (رژیم) ایران در سوریه و یمن و در مرزهای عربستان، تقویت خواهد کرد...»

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: «ما از نزدیک، تلاش‌هایمان را در زمینه چگونگی مقابله با افراط‌گرایی (رژیم) و به‌طور خاص حمایت آن از شبه‌نظامیان در یمن، عراق و سوریه، ) هماهنگ می‌کنیم».

در ادامه این کنفرانس خبرنگاران درباره نمایش انتخابات رژیم آخوندی و ابقای آخوند روحانی سؤال کردند.

رکس تیلرسون در پاسخ گفت:
تیلرسون: «ما امیدواریم روحانی که الآن یک دورهٴ جدید دارد، از این دوره برای شروع روند برچیدن شبکهٴ تروریسم (رژیم) ایران استفاده کند؛ برچیدن تأمین مالی این شبکهٴ تروریستی، برچیدن اداره، تدارکات و هر چیزی که آنها برای تأمین این نیروهای بی‌ثبات‌کننده در منطقه انجام می‌دهند. این چیزی است که ما امیدواریم او انجام دهد. ما همچنین امیدواریم که او پایانی بر آزمایش موشک بالیستیک (رژیم) ایران بگذارد

. همچنین امیدواریم که او حق آزادی بیان و آزادی سازمان‌دادن را برقرار کند تا ایرانی‌ها بتوانند زندگی را که شایستهٴ آن هستند، داشته باشند. این چیزیست که ما امیدواریم این انتخابات بیاورد. من اظهارنظری در مورد انتظارات خودم نخواهم کرد. ولی ما امیدواریم که اگر روحانی خواهان تغییر روابط (رژیم) ایران با بقیهٴ جهان است، این کارهایی است که می‌تواند انجام بدهد.

عادل جبیر: به‌عنوان علامتی از مشارکت استراتژیک ما: من هم با نکاتی که رکس (تیلرسون) گفت موافقم.

وزیر خارجه عربستان در بخش دیگری از سخنان خود، ماه (رژیم) ایران را با اقداماتش قضاوت می‌کنیم، نه با حرف‌هایش. آنها می‌خواهند روابط بهتری با ما داشته باشند، اما بعد به سفارتهایمان حمله می‌کنند و دیپلوماتهایمان را ترور می‌کنند. آنها شبکه‌های تروریستی را در کشور ما و سایر کشورهای متحدما می‌کارند. آنها شبه‌نظامیان را که می‌خواهند کشورها را ناامن کنند، تأمین تسلیحاتی می‌کنند و در کشورهای عربی مثل عراق، سوریه، لبنان و یمن دخالت می‌کنند. آنها اصلی‌ترین گروه تروریستی، یعنی حزب‌الله را ایجاد کرده‌اند. آنها برای القاعده و بسیاری از رهبران آن که به‌مدت بیش از 15سال در ایران زندگی می‌کنند، تسهیلات و حمایت فراهم می‌کنند».

وی با اشاره به نمونه‌هایی از اعمال تروریستی رژیم، افزود: «این رفتار یک حکومت حامی تروریسم است که به‌حق در فهرست حکومت‌های حامی تروریسم قرار گرفته و به‌خاطر این رفتار، مستحق تحریم از سوی جامعه بین‌المللی است... ما هم‌چنان سیاستمان را نسبت به (رژیم) ایران، بر پایه اعمال آنها تنظیم خواهیم کرد».
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25c03465-7789-402b-b6eb-d1c7946fb767"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات