728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

وضعیت صنعت نساجی

-

کارخانه نساجی - آرشيو
کارخانه نساجی - آرشيو
در اثر سیاستهای ضد‌مردمی رژیم آخوندی، صنعت نساجی ایران وارد یک دوران رکود شده است و باروی کارآمدن دولت آخوند حسن روحانی این رکود تشدید شده است. یکی از دلایل رکود در صنایع نساجی ایران کمبود نقدینگی ونداشتن سرمایه در گردش بسیاری از واحدهای نساجی است. به گفته دبیر اتحادیه صنعت نساجی، در بعضی از بخش‌ها، صنعت نساجی حتی تا 50 درصد از ظرفیت خود کار می‌کنند.
به گفته این کارگزاررژیم، این صنعت نیازمند دو هزار میلیارد تومان سرمایه است تا بتواند با تمام ظرفیت خود کار کند.
یکی دیگر از مشکلات صنعت نساجی ایران ورود نخها و الیاف با کیفیت پایین است که با قیمتی ارزانتر از محصولات مشابه داخلی وارد بازار می‌شود. این امر موجب شده کشت پنبه برای کشاورزان پنبه صرف نکند و تولید این محصول در ایران پایین بیاید. رژیم آخوندی به‌خاطر تحریمها و برنامه ضد‌مردمی اتمیش هم‌اکنون نمی‌تواند پول نفت را دریافت کند، بنابراین با کشورهایی نظیر هند، چین، ترکیه و روسیه وارد معامله تهاتر می‌شود.
معامله تهاتری رژیم با سایر کشورها، به‌طور یک جانبه به ضرر مردم ایران و به سود کشورهای طرف معامله با رژیم است. این کشورها در معاملاتشان با رژیم آخوندی، خودشان تعیین می‌کنند که چه اجناسی و با چه کیفیتی به رژیم بفروشند، به‌عنوان نمونه هندوستان ما‌به ازای بخشی از پول نفت خریداری شده نخ با کیفیت پایین به ایران صادر می‌کند. این امر نه تنها باعث افت کیفیت محصولات صنعت نساجی می‌شود، بلکه رژیم با وارد کردن 10هزار تن نخ هندی، باعث خانه خرابی کشاورزان پنبه کار ایرانی شده است.
روزنامه حکومتی اعتماد از قول ریاست کمیته ریسندگان پنبه می‌نویسد: با توجه به وجود پول نفت ایران در کشور هندوستان و امکان ایجاد شده برای تهاتر کالا با پول مذکور، ثبت سفارش و واردات نخ پنبه‌یی از هند به ایران بسیار راحت بوده و شاهد ورود نخ‌های بی‌کیفیت هندی به کشور با قیمتهای پایین‌تر از تولیدات داخلی هستیم که این امر صنایع ریسندگی را با مشکل روبه‌رو ساخته است.

با توجه عدم حمایت رژیم از کشاورزان، هم‌اکنون بسیاری از کشاورزانی که کارشان کشت پنبه است، رغبتی به کشت آن ندارند، زیرا کشت این محصول برای آنان مقرون به صرفه نیست و رژیم آخوندی به جای حمایت از تولیدکننده داخلی، پنبه، نخ، و الیاف ارزان قیمت با کیفیت پایین از کشورهایی نظیر هندوستان ازبکستان، تاجیکستان وارد می‌کند.

در مور‌د به صرفه نبودن کشت پنبه برای کشاورزان، روزنامه حکومتی اعتماد ازقول رئیس گروه پنبه اداره کل پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی نوشت در حال حاضر کشت پنبه در مناطق شمالی کشور مقرون به صرفه نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d084bca-deab-482b-b096-05b7e0479592"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات