728 x 90

رئیس ستاد ارتش ملی یمن: پیروزی نهایی مردم یمن نزدیک است

ژنرال محمدعلی مقدشی
ژنرال محمدعلی مقدشی
به‌دنبال پیروزیهای اخیر ارتش ملی و مقاومت مردمی در اطراف صنعاء، ژنرال محمدعلی مقدشی رئیس ستاد ارتش ملی به این منطقه در 25 کیلومتری مرکز پایتخت رفته است. وی درباره پیشرفت عملیات آزادسازی صنعاء به تلویزیون العربیه21اسفند 95 گفت:
عملیات طبق طرحهای از پیش تعیین شده از سوی فرماندهی در همکاری با نیروهای ائتلاف پیش می‌رود.

العربیه:
چه موانعی بر سر راه شما برای پیشروی وجود دارد و طبیعت این منطقه چگونه است؟

ژنرال محمدعلی مقدشی:
طبعا شما از این مناطق دیدار کردید. این منطقه، کوهستانی و بسیار سخت است. اما نیروهای قهرمان ارتش ملی موفقیتهای بزرگی در سلسله ارتفاعات بلند این منطقه به‌دست آوردند. کوهستان صخره‌ای و وجود میادین مین، تلاش بسیار زیادی طلب می‌کند. دشمن نیز به‌طور گسترده در این مناطق حضور دارد اما با این حال، پیروزیهای بزرگی محقق شد و پیروزی نهایی به یاری خدا نزدیک است. روحیه رزمندگان هم عالیست.

هواپیماهای ائتلاف نقش بزرگی از ابتدای جنگ ایفا کردند. زیرا سلاحهای ارتش ملی با سلاح دشمن برابری نمی‌کند. دشمن تمام سلاحهای ارتش یمن را در اختیار دارد. به همین خاطر، هواپیماها نقش بزرگی دارند و همچنین روحیه رزمندگان و عزم آنها در این سلسله جبال کوهستانی و سخت بسیار تعیین‌کننده است. کسی که این منطقه را نشناسد نمی‌تواند در آن تحرک کند. با وجود استحکامات دشمن و سخت بودن ارتفاعات، اما ارتش ملی موفقیتهای مهمی کسب کرد.

هماهنگی با نیروهای ائـتلاف به‌طور مستمر جریان دارد. ما آنها را برادران خودمان می‌دانیم چه از سعودی باشند یا امارات یا بحرین و کشورهای دیگر..

ارتش ملی در یک مدت زمان کوتاه تشکیل شد. ما با 100نفر شروع کردیم اما الآن به دهها هزار و یا صدهزار نفر رسیده است..

العربیه:
به‌عنوان رئیس ستاد ارتش ملی چه پیامی برای اهالی داخل شهر صنعاء دارید؟

ژنرال محمدعلی مقدشی:
اغلب ارتش یمن به دولت قانونی پیوستند زیرا دریافتند که حوثیها پروژه رژیم ایران را در یمن پیش می‌برند. خمینی در زمان انقلاب بر ارتش مسلط شد همان نظریه را حوثیها نیز دنبال می‌کنند. ما افراد باقیمانده در ارتش یمن را فرا می‌خوانیم که به نیروهای دولت قانونی بپیوندند و در جنگ برای ریختن خون مردم یمن وارد نشوند. ارتش سابق الآن آگاه شده و گارد موسوم به جمهوری نیز اغلب ارتش را ترک کرده‌اند عده‌اندکی باقی مانده‌اند که منافع علی عبدالله صالح و حوثیها را تأمین می‌کنند یا برخی که در مناطق محروم و بیسواد هستند از فقر آنها استفاده کرده و به جنگ آورده‌اند.

رئیس‌جمهور و معاون وی و فرماندهان ارتش همه برای یک وطن امن تلاش می‌کنند که ثبات برقرار باشد با یک حکومت فدرالی که شهروندان آزادانه در آن زندگی کنند و کسی بر کسی برتری نداشته باشد.

ما الآن در بلندیهای صنعاء هستیم تمامی ارتفاعات در کنترل نیروهای دولتی است. علی عبدالله صالح می‌داند که سال گذشته کجا بود و امروز کجاست الآن به سرکرده شرارت تبدیل شده.. او در خون مردم یمن دست دارد و این نقطه سیاهی در حیاتش است او اگر ابتکار صلح کشورهای خلیج‌فارس را می‌پذیرفت برای مردم یمن خیر به همراه داشت من به مردم یمن و امت عربی می‌گویم که یمن دروازه نبرد با پاسداران رژیم ایران است و به یاری خدا پیروزی نزدیک است و مردم و رزمندگان ارتش ملی برای رسیدن به پیروزی نزدیک مصمم هستند.

در رابطه با صعده، پیروزی در آنجا نزدیک است، کما این‌که در جوف و علب و مناطق دیگر هم همین‌طور است و ان‌شاءالله پیروزی در سراسر یمن نزدیک است و پرچم جمهور را در ارتفاعات مران در صعده برخواهیم افراشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc8228f9-6301-405d-9720-5eccdbf73d78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات