728 x 90

اخبار يمن,

پیوستن نظامیان به ارتش ملی یمن در استان صنعا

-

ژنرال علی محسن صالح احمر، معاون رئیس‌جمهور یمن
ژنرال علی محسن صالح احمر، معاون رئیس‌جمهور یمن
ژنرال علی محسن الاحمر معاون رئیس‌جمهور یمن در تلاش است تا روابط قبایل استان صنعاء با دولت قانونی یمن را مجدداً احیا کند. وی تمامی قبایل را فراخواند فرصت را از شبه‌نظامیان حوثی که رژیم ایران در پشت آنها قرار دارد، گرفته و به ارتش ملی برای بازگرداندن دولت قانونی به پایتخت بپیوندند. وی همچنین تمامی قبایل اطراف صنعاء را به قرار گرفتن در صفوف ارتش ملی برای مقابله با شبه‌نظامیان حوثی فراخواند. آیا قبایل می‌توانند نقش فعال سیاسی در حل بحران یمن بازی کنند؟ گزارشی از تلویزیون العربیه..

فراخوان معاون رئیس‌جمهور به قبایل اطراف صنعاء با پیشرویهای ارتش ملی ورسیدن آن به نزدیکی پایتخت همزمان شده است. درسایه تغییرات فراوان در سراسر یمن و مناطقی که گفته می‌شود ملأ اجتماعی حوثیها محسوب می‌شوند، ژنرال علی محسن الاحمر معاون رئیس‌جمهور که به‌عنوان فرمانده نظامی در جبهه‌های نبرد حضور داشت، به قبایل و ارتشییان سابق فرخوان داد که در کنار ارتش ملی قرار گیرند.

در جبهه تعز وصعده نیز شبه‌نظامیان حوثی با تلفات و خسارات فراوان مواجه بودند. از طرفی، اختلافها میان دیکتاتور مخلوع علی صالح و حوثیها بروز کرده و این اختلافها به قبایل وابسته به آنها نیز کشیده شده است زیرا حوثیها فرزندانشان را به‌زور سربازگیری کرده و به جنگ می‌فرستد. از دیگر موارد اختلاف میان آنها، اقدامات سرکوبگرانه حوثیها علیه قبایل و عناصر دیکتاتور مخلوع و همچنین فساد مالی سرکردگان حوثی است.

ناظران معتقدند که ژنرال علی محسن الاحمر معاون رئیس‌جمهور بهترین زمان را برای فراخوان خود نه تنها به قبایل بلکه به بازماندگان ارتش و نیروهای امنیتی سابق وابسته به دیکتاتور مخلوع، انتخاب کرده است. وی در این فراخوان بر نقش رژیم ایران در بحران و کودتاگران توطئه‌گر متمرکز شده است.

منابع نظامی گفتند که صدها تن از نظامیان جدا شده و یا منازل خود را به سمت استان مأرب ترک کرده تا به ارتش ملی بپیوندند. همزمان چندین تیپ جدید شامل فرزندان قبایل صنعاء و عمران و استانهای جنوبی وغربی تشکیل شده است.

اکنون اولویت با نقش نظامی قبایل است
در همین حال منابع نظامی یمن خبر دادند ژنرال علی عبدالله مقطیب فرمانده گارد جمهوری در منطقه نهم جدایی خود را از شبه‌نظامیان حوثی اعلام کرد و به همراه شماری از سربازانش به نیروهای دولتی پیوست. این جدایی همزمان با پیشرویهای نیروهای دولتی در جبهه نهم صورت می‌گیرد.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8289783-ceff-414c-b45c-81c55f044d90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات