728 x 90

دخالتهای ایران,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,سوريه,اخبار امريكا,

آمریکا: حضور قاسم سلیمانی در حلب نقض قطعنامه شورای امنیت

-

جان کربی سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در جلسه مطبوعاتی روز دوشنبه 29آذر95 خود اعلام کرد موضوع سفر فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران به سوریه، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ به‌شمار می‌رود و آمریکا قصد دارد آن را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.

یکی از خبرنگاران با اشاره به تصاویر منتشر شده از قاسم سلیمانی در حلب، پرسید هر چند این بار نخست نیست که او به سوریه سفر می‌کند، اما آیا آمریکا قصد دارد واکنشی به آن نشان دهد؟

جان کربی، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، گفت ما قصد داریم موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرده و نگرانی‌های خود را در این زمینه نشان دهیم.

جان کربی افزود: «ما بارها به‌وضوح این را خواسته‌ایم که رژیم ایران نشان دهد دست به کدام انتخاب می‌زند و آیا قصد دارد به حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه کمک کند یا می‌خواهد کاری کند که این بحران هم‌چنان ادامه داشته باشد».

جان کربی خطاب به خبرنگاری که پرسش را مطرح کرد افزود: «حق کاملاً با شما است. سفر قاسم سلیمانی نقض قطعنامه است. او از افرادی‌ست که نامش در قطعنامه آمده است. هیچ استثنایی هم در این مورد در نظر گرفته نشده و در نتیجه این سفر به‌معنی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. همان‌طور که گفتم ما آن را به شورای امنیت خواهیم برد».

قطعنامه ۲۲۳۱ در تیرماه ۱۳۹۴ و در جریان توافق اتمی میان ایران و شش قدرت جهانی، در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد تصویب شد. این قطعنامه به‌معنی اعلام حمایت از توافق اتمی‌ست؛ در عین‌حال هم‌چنان محدودیتهایی را از جمله در زمینه فناوری موشک بالستیک یا جنگ‌افزارهای سنگین در بر می‌گیرد. در عین‌حال افرادی نیز در فهرست ممنوعیت‌های مسافرتی باقی مانده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80e6b88d-d3dc-41ee-a1f8-a0f726f95add"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات