728 x 90

سوريه,

جرج صبرا: روسیه مسئول به بن‌بست کشاندن شورای امنیت در مورد سوریه است

-

جرج صبرا معاون هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه-آرشیو
جرج صبرا معاون هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه-آرشیو
جرج صبرا عضو هیأت عالی گفتگوکننده اپوزیسیون سوریه می‌گوید روسیه جلسات شورای امنیت را به بن‌بست می‌کشاند، به همین دلیل کشتار در حلب ادامه می‌یابد بدون این‌که واکنشی از جانب جامعه بین‌المللی صورت بگیرد.

جرج صبرا می‌گوید: همه به خوبی می‌دانند روسها از ابتدای سال 2012 شورای امنیت را بی‌خاصیت کرده‌اند. روسیه یکبار با به‌کارگیری وتو و بارها نیز با ارائه طرحهایی که در نقطه مقابل قطعنامه‌های شورای امنیت قرار می‌گرفت دست به چنین اقداماتی زده است. روسها حتی مانع از محکومیت کلامی رژیم اسد شده‌اند. آنها همچنین در راستای تعدیل قطعنامه‌ها کار می‌کردند که چیزی از این قطعنامه باقی نماند و بعد هم این امکان را داشته باشند که در مرحله اجرای قطعنامه در روی زمین، به آن ضربه وارد کنند.

سخنان اخیر ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل در واقع دشنام دادن به تمامی مردم جهان بود. او با دشنام به اهالی حلب شروع کرد و در حالی‌که کودکان شیرخوار در بیمارستانها توسط موشکهای روسی به قتل می‌رسند مردم حلب را باند نامید. جامعه جهانی تقریباً فلج شده است.

جرج صبرا می‌افزاید: ارائه قطعنامه توسط روسیه نیز شکل دیگری از به بن‌بست کشاندن شورای امنیت است. مدتی پیش نیز وقتی که فرانسه طرحی ارائه کرده بود، روسها در مقابل آن، طرح دیگری آوردند که در نتیجه هر دو طرح در شورای امنیت بلوکه شد. بنابراین آنها طرحهایی را که مطلقاً قابل‌قبول و اجرا نیست، به شورای امنیت می‌آورند تا در مقابل طرحی که بالاترین ارزش را دارد و حاکی از مسئولیتهای واقعی شورای امنیت است، قرار دهند. پس این چیزی است که روسها می‌خواهند، یعنی به بن‌بست کشاندن شورای امنیت بدون آن‌که کسی مسئولیت این کار را برعهده آنها بگذارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21f613c3-10d1-4f8f-8ae3-5f0e0e761896"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات