728 x 90

زندانیان سیاسی,

آلودگی هوا و تاثیر آن بر زندانیان سیاسی در حال اعتصاب

-

آلودگی هوا و تاثیر آن بر زندانیان سیاسی در حال اعتصاب
آلودگی هوا و تاثیر آن بر زندانیان سیاسی در حال اعتصاب
آلودگی هوای تهران در روزهای گذشته و سمپاشی زندان بر شدت وخامت حال زندانیان در اعتصاب افزوده است.

گزارشی از وضعیت زندانیان در اعتصاب غذا:
در بند ۴ زندان اوین وحید صیادی نصیری در سی‌ و چهارمین روز اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد و تاکنون چندین بار به‌دلیل وخامت حالش به بهداری منتقل و از تزریق سرم خودداری کرده است. این زندانی سیاسی که از ابتدای اعتصاب تاکنون ۱۵ کیلوگرم (از ۹۳ کیلو به ۷۸) کاهش وزن داشته، روز پنجشنبه دادیار زندان با او دیدار کرده، اما علاوه بر خواسته قبلی، بازگشت به بند هشت و همراه دوستانش را نیز به شرایطش برای پایان اعتصاب اضافه کرده از این‌رو اعتصاب‌غذایش تداوم دارد.

وحید صیادی نصیری از تاریخ ۲۵ مهرماه، در اعتراض به ۱۳ ماه بلاتکلیفی پرونده خود در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد. این زندانی سیاسی با اتهامات «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» در دادگاه بدوی به ۸ سال حبس محکوم شد. اما با گذشت ۱۳ ماه از تاریخ صدور حکم اولیه و اعتراض وی، هنوز هیچ حکمی از دادگاه تجدیدنظر دریافت نکرده است. وی از شش روز پیش به‌طور تنبیهی از بند هشت به بند چهار زندان اوین منتقل شد.

آرش صادقی که در بیست‌وششمین روز از اعتصاب خود در بند هشت زندان اوین به‌سر می‌برد، روز گذشته با فشار خون ۹ روی ۶، دچار بی‌هوشی شده و در بهداری زندان حدود یک‌ساعت زیر دستگاه اکسیژن قرار داشته است. همچنین نبض وی کند می‌زند. اما با این حال در گزارش بهداری با حذف احتیاج این زندانی به دستگاه اکسیژن، فشار او را “عمدا ”۱۰ روی ۸ ثبت کرده‌اند و از ارسال نامه‌ از سوی او در همین رابطه جلوگیری به‌عمل آمده است.

پزشکان بهداری برای صادقی اعزام به بیمارستان توصیه کرده‌اند، اما این زندانی سیاسی شروط اعزام را عدم تزریق سرم و نپوشیدن لباس زندان به‌ همراه دست‌بند و پابند و امکان ملاقات اعلام کرده است. از پذیرش یا عدم پذیرش این شروط توسط مسئولان زندان، اطلاعی در دست نیست.

این زندانی سیاسی که خود مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس است، از روز سوم آبان‌ماه در اعتراض به بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت تحمل ۶ سال حبس، دست به اعتصاب‌غذا زده است.

مرتضی مرادپور، زندانی سیاسی که در بیست ونهمین روز اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد، درسلول انفرادی ندامتگاه کرج نگهداری شده و از «ناراحتی قلبی» رنج می‌برد.

آقای مرادپور طی مکالمه تلفنی که از سوی دادیار ناظر زندان تبریز فراهم شده بود به مادرش اظهار داشته چند روزی است از «ناراحتی قلبی» رنج می‌برد و از «امکان استحمام و دسترسی آسان به آب نوشیدنی و عدم استفاده قند و نمک» محروم است. به گفته وی «سربازان وظیفه از ترس تنبیه مسئولان زندان حتی از رساندن آب کافی امتناع می‌کنند».

این زندانی سیاسی که از روز ۴ آبان در اعتراض به «عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادیش» در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد، به همراه رسول رضوی و پس از اعلام اعتصاب‌غذا بدون حکم قضایی از زندان مرکزی تبریز به زندان کرج تبعید شد و تا پیش از این تماس از ملاقات و تماس محروم بود.

در مورد وضعیت جسمانی دو برادر هنرمند، مهدی و حسین رجبیان نیز گزارش رسیده؛ مهدی رجبیان به‌دلیل خونریزی معده طی روزهای گذشته به بیمارستان طالقانی منتقل شد، اما بدون درمان مناسب، به زندان بازگردانده شده و حسین با عفونت کلیه چپ، هر دو در بند هفت زندان اوین نگهداری می‌شوند.

از سوی دیگر به‌دلیل عدم اعزام حسین رجبیان به بیمارستان، هردوی آنها تهدید به «اعتصاب غذای خشک با دوختن دهان» کرده‌اند.

امیر (علی) امیرقلی در حمایت از سایر زندانیان اعتصاب غذاکننده و در اعتراض به ضرب ‌و شتم و عدم رسیدگی به شکایت و عدم تفکیک زندانیان از۲۶ آبان دست به اعتصاب‌غذا زده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87d5603a-2f48-4f60-8553-9a3422462771"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات