728 x 90

برجام، زهرخواران رژيم,روابط ایران آمریکا,

جان بولتون: توافق اتمی با رژیم ایران یک سند قانونی الزام آور نیست

-

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد
جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد
جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل با تأکید بر این‌که توافق اتمی با رژیم آخوندی، یک سند قانونی الزام‌آور برای رئیس‌جمهور بعدی آمریکا نیست، گفت که ترامپ می‌تواند در صورت تمایل، آن را باطل کند.

جان بولتون افزود: توافق اتمی با رژیم ایران یک فاجعه راهبردی برای آمریکاست و هر چه زودتر از آن خارج شویم، بهتر است. ترامپ باید طی روزهای آتی، این مسأله را روشن کند.

وی گفت: نباید به رژیم ایران یک یا دو سال فرصت داد، زیرا این رژیم هم اینک در مسیر دستیابی به سلاح اتمی است، این ایده که باید به نوعی رفتار این رژیم را تحت مراقبت قرار بدهیم، کارایی ندارد. اخیرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دومین نقض توافق توسط رژیم ایران را در زمینه میزان آب سنگین اعلام کرد. آب سنگینی که در تولید پلوتونیوم بسیار حیاتی است و می‌تواند در تولید سلاح اتمی مورد استفاده قرارگیرد.

جان بولتون اضافه کرد: فرض بر این بوده که این توافق، نه تنها موضوع برنامه اتمی را حل و فصل کند بلکه این ایده را برساند که آمریکا هیچ خصومتی با رژیم ایران ندارد و به‌دنبال آن رفتار رژیم تغییر کند. در حالی که نتایج آن نشان می‌دهد تاکنون این رژیم برعکس عمل کرده و اکنون در منطقه تحریک‌کننده‌تر، بی‌ثبات کننده‌تر و دردسرسازتر شده است.

مایکل هایدن رئیس سابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا در مقاله‌یی در نشریه کنگره آمریکا نوشت: دولت باراک اوباما توسط توافق اتمی با رژیم ایران به‌گروگان ‌گرفته ‌شده است.

به گزارش هیل، اظهارات مایکل هایدن که از منتقدان توافق اتمی با رژیم ایران بوده است، همزمان با روی کار آمدن دونالد ترامپ است که در کارزار انتخاباتی‌اش وعده خلاص شدن از توافق اتمی را داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3442744-bf19-43fd-845a-168f971851b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات