728 x 90

سوريه,

هشدار استفان اوبراین: یک میلیون نفر از مردم سوریه در محاصره هستند

-

یک میلیون نفر از مردم سوریه در محاصره هستند
یک میلیون نفر از مردم سوریه در محاصره هستند
خبرگزاری رویتر 2 آذر 95 خبر داد: استفان اوبرین، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه و امدادرسانی، به شورای امنیت گزارش داد: شمار کسانی که در سوریه تحت محاصره قرار دارند نسبت به سال گذشته دو برابر شده و اکنون نزدیک به یک میلیون نفر در این کشور در محاصره قرار دارند.

وی افزود: ۸۵۰ هزار سوری در محاصره نیروهای رژیم اسد قرار دارند و بقیه درمحاصره داعش هستند.

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: وقتی شهروندان غیرنظامی در یک منطقه تحت محاصره قرار می‌گیرند به عبارتی ارتباطشان با بیرون قطع می‌شود، مجبور به تحمل گرسنگی هستند، بمباران می‌شوند و از دریافت خدمات پزشکی محروم می‌شوند تا تسلیم شوند یا منطقه را ترک کنند.

استفان اوبرین خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفت: بدون پشتیبانی تک‌تک شما، خطوط قرمز نادیده گرفته می‌شود، حقوق‌بشر بین‌المللی زیر پا گذاشته می‌شود، جنایات جنگی رخ می‌دهد و تا زمانی که شما اقدام نکنید کسی پاسخگو نخواهد بود.

خبرگزاری رویتر گفت: اعضای شورای امنیت سازمان ملل‌متحد تاکنون نتوانسته‌اند در مورد طرح صلحی برای جنگ در سوریه به توافق برسند. روسیه با پشتیبانی چین مانع اقدامات علیه بشار اسد در شورای امنیت می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f872c10a-8945-4abc-b7bb-38998a50d8da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات