728 x 90

اخبار يمن,

خودداری رئیس‌جمهور یمن از ملاقات با نماینده سازمان ملل متحد

-

عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن
عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن
عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور قانونی یمن ملاقات با نماینده ویژه ملل‌متحد را رد کرد.

اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل در امور یمن، از این‌که عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور این کشور و شماری دیگر از مقامهای یمنی از ملاقات با وی در ریاض خودداری کردند.. در مأموریت خود ناکام ماند.

ولد شیخ پس از سه روز اقامت در ریاض نتوانست با مقامهای دولت قانونی یمن دیدار کند و پایتخت سعودی را با دست خالی به سمت نیویورک ترک کرد. وی در این سه روز، با شاهزاده محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد سعودی، و سفیران 18 کشور حمایت کننده از روند صلح در یمن ملاقات کرد.

عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور و سایر مقامهای دولت یمن، بارها گفته‌اند نماینده سازمان ملل‌متحد با ارائه طرحی عملاً به سود کودتاگران حوثی مورد حمایت رژیم ایران عمل می‌کند.

این طرح در مغایرت با قطعنامه‌های شورای امنیت ملل‌متحد است. قطعنامه‌های شورای امنیت بر خلع‌سلاح شبه‌نظامیان حوثی و پایان دادن به اشغال شهرها و ادارات توسط شبه نظامیان تأکید می‌کند. اما طرح سازمان ملل که توسط ولد شیخ ارائه شده است، این موارد را نادیده می‌گیرد. عبد ربه منصور هادی معتقد است این طرح سازمان ملل‌متحد زمینه‌ساز کشتار و آوارگی بیشتر مردم یمن است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21b8cdd7-988d-4710-b9ea-67defbbf462b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات