728 x 90

برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا: مرگ خامنه‌ای می‌تواند سیستم را به چالش بکشد

 برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا
برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا

جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش سالانه خود به‌تاریخ ۱۶بهمن ۱۴۰۲ در بخش چالشهای مربوط به ایران به اعتراضات مردمی در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ اشاره کرد و چالشهای داخلی را مانعی بر سر راه «رژیم» برای دستیابی به اهداف خود عنوان کرد.

در این گزارش آمده است که مرگ خامنه‌ای که از سال ۱۳۶۷ به‌عنوان ولی‌فقیه رژیم است، می‌تواند سیستمی را که مشخصه آن فرقه‌یی بودن است و فقط یک تغییر «ولی‌فقیه» داشته است، به چالش بکشد.

بر اساس این گزارش سوءمدیریت و تحریم‌های بین‌المللی مانند ترمز در مقابل اقتصاد ایران عمل می‌کنند و توانایی «رژیم» برای کسب مشروعیت و حمایت داخلی را محدود می‌کنند.

این گزارش با اشاره به نرخ تورم دست‌کم ۴۰درصدی در ایران می‌نویسد که دستمزدها با این نرخ تورم و افزایش شدید قیمت کالاها همخوانی ندارد و این روند قدرت خرید مردم را کاهش داده است. بر اساس این گزارش، ایران در سال‌های پیش رو با بحران جدی‌تر تغییرات اقلیمی نیز مواجه می‌شود.

از سوی دیگر وابستگی رژیم ایران به درآمد نفتی و کندتر شدن رشد اقتصادی چین نیز درآمد رژیم را کاهش داده که به کسری بیشتر بودجه می‌انجامد. در نتیجه این روند دولت احتمالاً ناگزیر می‌شود هزینه‌ها در زیرساختها شامل آب و برق را کاهش دهد.

در بخش دیگری از این گزارش از رژیم ایران در کنار چین و روسیه به‌عنوان تهدید‌هایی نام برده شده است که می‌توانند نظم جهانی که هم‌اکنون نیز بسیار شکننده است را تهدید کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63188b64-62e4-49a4-ac02-7ec2ce246d1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات