728 x 90

اخبار اعتراضى,

نگاهی به اعتراضات روز ۲۲آبان ۹۵

-

نگاهی به اعتراضات روز 22 آبان 95
نگاهی به اعتراضات روز 22 آبان 95
اعتراضات به زندانی کردن اسماعیل عبدی عضو کانون صنفی معلمان ادامه دارد. از جمله جمعی از معلمان مشهد با انجام پیاده روی جمعی و در دست گرفتن پلاکاردهایی در حمایت از معلم زندانی سیاسی اسماعیل عبدی و بهشتی لنگرودی به حمایت از آنها پرداختند.
در دست حامیان این دو زندانی سیاسی پلاکاردهایی دیده می‌شود که روی آنها نوشته شده است:
”ما همه عبدی هستیم. ما یار بهشتی هستیم“.

500تن از کارگران کارخانه صنعتی بهشهر سازنده روغن نباتی خوراکی در اعتراض به پایین نگه‌داشتن سطح مزایا و دستمزدهایشان دست به اعتصاب زدند. این کارگران ده روز است که غذای کارخانه را به‌حالت اعتراض نمی‌خورند. کارگران گفتند برخلاف روال سالانه، امسال مسؤلان کارخانه با پشتیبانی عوامل حکومتی از پرداخت حق پاداش، حق تولید و جذب که درصدی به دستمزد کارگران اضافه می‌کرد خودداری کرده‌اند.

جمعی از آموزگاران نهضت سوادآموزی و پیش دبستانی مازندران در ادامه اعتراضات خود، بار دیگر در برابر اداره آموزش و پرورش مازندران تجمع کردند... این آموزگاران که اغلب خانم هستند، خواهان اجرای قانون استخدامشان که مصوب شهریورماه امسال است هستند.

در نقده جمعی از کشاورزان چغندرکار این شهر در اعتراض به عدم دریافت چغندر و افت کاشت چغندر، دست به یک تجمع اعتراضی در محوطه کارخانه قند نقده زدند.

در ادامه ایجاد رعب و وحشت توسط باندهای سرکوبگر حاکمیت آخوندی علیه هموطنان عرب در خوزستان، مزدوران بسیجی اقدام به حمله به مسجد کوی صیاحی اهواز کردند... اما مردم ساکن کوی صیاحی با مزدروان بسیجی درگیر شدند و چند مزدور بسیجی را گوشمالی داده که برخی از آنان زخمی شدند. از اهالی کوی صیادی نیز توسط مزدوران بسیج دستگیر شد.

جمعی از ورزشکاران و همچنین کادر فنی نساجی مازندران نیز، از قائم شهر مقابل استانداری مازندران تجمع کردند.. و به بی‌عملی مقامات محلی در حل بحران این باشگاه ورزشی اعتراض کردند... این اعتراضات در حالی است که تیم نساجی در قائمشهر میزبان مسابقه پارس جنوبی جم خواهد بود.

در کازرون دانشجویان و استادان دانشکده دامپزشکی به قطع درختان محوطه‌ی دانشکده توسط ایادی رژیم اعتراض کردند.. و از رفتن به کلاسهای درس خودداری کردند.

سرانجام اعتراضات مردم تبریز علیه تصمیم تخریب حریم ارگ تبریز، روز ۲۰ آبانماه ۹۵ منجر به عقب‌نشینی کارگزاران رژیم در این شهر شد. استاندار آذربایجان شرقی وادار شد به مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بنویسد که از تخریب حریم ارگ تبریز خودداری کند. در این نامه قید شده که این تصمیم در رابطه با اعتراضات مردم بوده است.

در تبریز رسول رضوی در اعتراض به عدم آزادی خود چهلمین روز اعتصاب‌غذای خود را پشت سر گذاشت. بر اساس همین گزارش او از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b83277b-8cbb-4095-b4c5-02460b02d612"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات