728 x 90

سوريه,

جنایات جنگی در حلب – گزارش ویژه (کلیپها + تصاویر)

-

بمباران حلب
بمباران حلب

 

جنایات جنگی رژیم اسد با هم‌دستی و مشارکت تمام‌عیار عوامل اعزامی خامنه‌ای در شهر خون‌فشان و قهرمان حلب، هم‌چنان ادامه دارد.

باسل ابو حمزه فرستادهٴ تلویزیون حلب‌الیوم، طی گزارش ویژه‌یی برای سیمای آزادی، آخرین وضعیت شهر حلب را تشریح کرد:
گزارشگر: هواپیماهای جنگی و هیلکوپترها از کلیه موشکهای ممنوعهٴ بین‌المللی و غیرممنوعه (استفاده می‌کنند) و موشک‌اندازهای کاتیوشا و توپخانه رژیم آخوندی که رژیم اسد را پشتبانی می‌کند بصورت گسترده علیه مناطق شهر محاصره‌ شده حلب استفاده می‌شود. از زمانی که رژیم اسد عدم پایبندی خود را به آتش‌بس ادعایی اعلام کرد و شروع به‌عملیات برای تسلط بر مناطق تحت کنترل انقلابیون کرد، هواپیماهای روسی به‌شدت این مناطق را بمباران می‌کنند.

گروه عراقی النجبا وابسته به رژیم آخوندی، برای آماده‌سازی نبرد حلب هزاران سرباز را به این‌جا اعزام کرد و دیدیم که اکرم الکعبی رئیس آنان وارد فرودگاه بین‌المللی حلب شد تا سربازانش را برای این نبرد آماده کند از آن روز تا کنون نبردهای سختی بین انقلابیون و نیروهای (رژیم) ایران در جبهه‌های مختلف حلب جریان دارد؛ اما به‌رغم بمبارانهای گسترده و سنگین هواپیماهای روسی و هواپیماهای بشار اسد که رژیم ایران از آن پشتیبانی می‌کند در این نبردها دهها تن از شبه‌نظامیان کشته و دهها تن دیگر از آنها مجروح شدند.
 
 
همچنین انقلابیون توانستند تعداد زیادی از تجهیزات آنها را منهدم کنند. رژیم اسد استفاده از موشکهای نفوذکننده را شروع کرد که از نظر بین‌المللی ممنوعه است. همچنین از بمبهای خوشه‌یی و فسفری استفاده می‌کند. در این رابطه علاء شریف خبرنگار تلویزیون حلب‌الیوم برای ما توضیخ می‌دهد.

 
شما حوادث جاری شهر حلب را پوشش می‌دهید، از بمبارانها تا وضعیت انسانی... از جنبه انسانی وضعیت شهر را برایمان توضیح دهید.

 
 
علاء خبرنگار حلب الیوم: آتشباری شدید توپخانه‌یی و آتشباری با سلاحهای ممنوعهٴ بین‌المللی (به حلب صورت می‌گیرد) رژیم (اسد) و شبه‌نظامیان رژیم ایران ادعا می‌کنند که شهروندان غیرنظامی از مناطقی که مورد آتشباری قرار می‌گیرند دور شده‌اند، ولی در واقع تا کنون بیش از 99 درصد اهداف هواپیماهای روسی و هیلکوپترهای رژیم اسد، چه حملات هوایی در تمام انواع آن و چه آتشباری توپخانه‌یی 99 درصد آتشباری و بمباران علیه مناطق غیرنظامی است.
در واقع ضررکننده اصلی (حمله) رژیم (اسد) در حلب که توسط شبه‌نظامیان فرقه‌گرای عراقی پشتیبانی می‌شوند، شهروندان غیرنظامی هستند.

 
 
گزارشگر: تو در یکی از بمبارانها زخم شدیدی برداشتی، نوع بمبهایی که با آن مجروح شدی چیست؟ و در مورد سلاحهای ممنوعه بین‌المللی برای ما توضیح بده؟

 
 
علاء: من در منطقه المشهد بودم که شنیدم یک موشک خلأ زا فرود آمده؛ ما این نوع موشک را قبل از انقلاب نمی‌شناختیم. اما یک ماه بعد از شروع انقلاب، رژیم اسد از سلاحهایی استفاده کرد که هیچ اطلاعی از آن نداشتیم، سلاحهای نابودکننده.
 
 
 
ما همراه تیم دفاع مدنی به سمت منطقه المشهد رفتیم و تیم‌های دفاع مدنی داشتند مجروحان را بیرون می‌کشیدند و من در حال پوشش خبری بودم، سه دقیقه بعد که منطقه مملو از جمعیت شده بود هواپیماها شروع به بمباران همان منطقه کردند، یک موشک به همان محل اصابت کرد و آمار شهدا از 10نفر غیرنظامی به 40 شهید و مجروح افزایش پیدا کرد؛ اکثر آنان زنان و کودکان بودند که به خیابان آمده بودند تا دریابند که چه کسی از عزیزان خود را از دست داده‌اند.

 
 
گزارشگر: همان‌طور که در مورد سلاحهای ممنوعهٴ بین‌المللی شنیدیم که رژیم آخوندی (حاکم بر) ایران در این‌جا در حلب و در تمام سوریه مورد استفاده قرار می‌دهد، اکنون یکی از نفرات دفاع مدنی در مورد موشکهای نفوذ کننده که رژیم ایران و هواپیماهای روسی در بمبارانهای محلات حلب از آنها استفاده می‌کنند برای ما توضیح می‌دهد.

 
 
نفر دفاع مدنی: بمبارانها دائمی است؛ هواپیماهای روسی و رژیم سوریه آسمان حلب را ترک نمی‌کنند. بمبارانهای متعددی با استفاده از موشکهای نفوذ کننده، فسفری و بمبهای خوشه‌یی صورت می‌گیرد. آنها از تمام (انواع) سلاحها استفاده می‌کنند.

 
 
گزارشگر: میزان خرابی‌هایی که موشکهای نفوذ کننده ایجاد می‌کنند چقدر است؟

 
 
نفر دفاع مدنی: خرابیهای خیلی زیادی به‌وجود می‌آورند. کل ساختمان همراه با ساکنان آن فرو می‌ریزد.

 
نفر دفاع مدنی: این نوع موشکهای جدید هستند. قبلاً از آنها استفاده نمی‌شد. و جدیداً آنها را به‌کار می‌گیرند.

 
 
گزارشگر: از یک خبرنگار صحنه در حلب و همچنین از یکی از افراد تیم‌های دفاع مدنی شنیدیم که در مورد سلاحهای ممنوعهٴ بین‌المللی برای ما توضیح دادند و وضعیت انسانی شهر را گفتند که به‌دلیل محاصره اعمال‌شده توسط رژیم آخوندی (حاکم بر) ایران بر بیش از سیصد هزار شهروند روز به روز اوضاع شهر حلب بدتر می‌شود؛ و می‌بینیم که جامعه جهانی در قبال جنایتهایی که این‌جا صورت می‌گیرد از محاصره و گرسنگی‌دادن و کشتار روزانهٴ غیرنظامیان بیگناه سکوت کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89ddcdf2-4dfb-4bac-9928-27cd165aab35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات