728 x 90

سرکوب زنان,

هیومن رایتس واچ تأیید حکم زندانی سیاسی نرگس محمدی را ناعادلانه خواند

-

نرگس محمدی
نرگس محمدی
هیومن رایتس واچ روز شنبه طی بیانیه‌یی تأیید حکم16سال زندان، زندانی سیاسی نرگس محمدی را ناعادلانه خواند و خواستار آزادی فوری او شد. این سازمان حقوق‌بشری اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» علیه نرگس محمدی را «مبهم» توصیف کرد.

سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه هیومن رایتس واچ، روز شنبه در این باره گفت: «از اتحادیه اروپا خواست در گفت‌ و گوهای تجاری خود با مقامهای رژیم ایران، موضوعات حقوق‌بشری را نیز مطرح کنند.

اتحادیه اروپا نیز روز جمعه، نهم مهرماه، با انتشار بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن تأیید حکم ۱۶ سال زندان برای نرگس محمدی، از مقامهای رژیم ایران خواستار آزادی فوری نرگس محمدی شد.

مارک تونر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا نیز روز جمعه این حکم را «خشن و غیرقابل توجیه» خوانده و گفت: «هیچ‌کس نباید به‌دلیل فعالیت‌های مدنی مسالمت‌آمیز خود زندانی شود.»

قبل از آن نیز سازمان گزارشگران بدون مرز و عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌هایی، تأیید حکم زندان نرگس محمدی را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط او شده بودند.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی نسبت به مواضع اتحادیه اروپا علیه رژیم و محکوم کردن حکم 16سال زندان نرگس محمدی سوز و گداز کرد و آن را مداخله‌جویانه و غیرسازنده خواند.

خاطرنشان می‌شود نرگس محمدی در اردیبهشت‌ماه در شعبه ۱۵ بیدادگاه رژیم به‌ریاست قاضی جنایتکار صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور» به پنج سال زندان، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال زندان و در مورد اتهام «تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام» به تحمل ده سال زندان محکوم شده بود. این حکم در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ba55010-5478-4f7c-b1a8-ffb734066c6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات