728 x 90

مجمع عمومى سازمان ملل,

سفر آخوند روحانی و انزوای بی‌سابقه

-

سخنرانی روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل
سخنرانی روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل
آخوندحسن روحانی پیش از سفر به نیویورک کیسه دوخته بود که در جریان ملاقات با روسا و مقامات کشورهای اروپایی، دست آوردی در زمینه لغو عملی تحریمهای بانکی داشته باشد، و بانکهای بزرگ اروپایی مراودات پولی با بانک و موسسات اقتصادی رژیم را از سر بگیرند. اما به‌رغم شکوه و شکایت روحانی از آمریکا و به‌رغم این‌که با التماس و درخواست کاسه گدایی لغو عملی تحریمها را در دست گرفت، نتیجه چندانی عایدش نشد و با کاسه خالی به تهران برگشت.

شکست روحانی در متقاعد کردن سران کشورهای اروپایی در زمینه لغو عملی تحریمها بخشی از شکست سفر او محسوب می‌شود.

بخش دیگری از شکست او به‌خاطر توسری هایی بود که در سازمان ملل از کشورهای حوزه خلیج فارس خورد و بیش از پیش انزوای بین‌المللی و منطقه‌یی رژیم را آشکار کرد.

درگام اول که سخنرانی او را روز سوم برنامه‌ریزی کردند که فضاحت صندلی‌های خالی مجمع عمومی ملل‌متحد از نمایندگان کشورها آن قدر بود که رسانه‌های رژیم مجبور شدند عکس‌های سالهای قبل را استفاده کنند و این خود به یک جنگ باندی تبدیل شد.

گذشته از این در جریان جلسات مجمع عمومی، تعدادی از نمایندگان کشورهای حوزه خلیج در حضور رهبران و نمایندگان سایر کشورها، رژیم آخوندی را به باد انتقاد گرفتند و دخالت آن در امور داخلی کشورهایشان را محکوم کردند.

عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن در سخنرانی‌اش رژیم آخوندی را مورد حمله قرار داد و گفت: ”باید یمن را از چنگ ایران دربیاوریم. باید پرچم یمن را بر فراز وجب به وجب خاک گرانقدر یمن برافرازیم“.

رئیس‌جمهور یمن رژیم آخوندی را متهم کرد که با دخالت در یمن و حمایت از گروه حوثی مانع برقراری صلح در این کشور می شود.

وزیرخارجه امارات متحده عربی نیز با محکوم کردن مداخله رژیم آخوندی در امور داخلی کشورهای منطقه، گفت: ”رژیم ایران پس از امضای برجام یک لحظه از تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه دست برنداشته است“.

وزیر امور خارجه امارات ضمن اشاره به سیاست توسعه‌طلبانه و مداخله جویانه رژیم آخوندی در امور سایر کشورها، این رژیم را مسئول بخش مهمی از بی‌ثباتی در کشورهای منطقه دانست.

وزیرخارجه بحرین نیز با اشاره با سیاست حسن همجواری کشورهای حوزه خلیج فارس و تلاش این کشورها برای تعامل با رژیم ایران، از بی‌ پاسخ ماندن این سیاست خبر داد و تأکید کرد: ”تلاشهای ایران برای ایجاد ناامنی در بحرین و منطقه را هم‌چنان شاهد هستیم و تهران به دخالتهای خود در خاورمیانه از طریق شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد».

پیش از این نیز عربستان و کویت در 5 مرداد 95 در رابطه با تجاوزات و حملات مکرر قایق های نظامی رژیم ایران، شکایتی به بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل‌متحد ارائه کردند.

ملاحظه می‌شود که روحانی در جریان این سفر نه تنها با دست خالی برگشت بلکه هم از کشورهای آمریکا و اروپا، و هم از کشورهای حوزه خلیج فارس توسری خورد.

ضعف و ذلت پسا برجامی نظام ولایت و به‌خصوص آخوند روحانی در شرایطی است که پس از امضای توافق اتمی، روحانی مدعی بود که برجام برای نظام آخوندی عزت آورده است!.

اکنون نتیجه عزت مورد ادعای رئیس‌جمهور ارتجاع، برای او و نظام ولایت به‌صورت توسری‌های مختلف از طرف آمریکا، اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس بارز می‌شود.

بی‌دلیل نیست که پس از این سفر زبان باند خامنه‌ای بر سر او درازتر شده است و ”هیچ“ و ”هیچ ها“ را به‌عنوان دستاورد سفر روحانی روحانی به نیویورک برای او قلمداد می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea40ae14-dd28-49ae-bd0c-88dd509858d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات