728 x 90

فساد اقتصادى,برجام، زهرخواران رژيم,تحریم‌ها علیه ایران,

اظهارات ضد و نقض در مورد تحویل‌گیری هواپیماهای بوئینگ توسط مقامهای رژیم ایران

-

بوئینگ 747
بوئینگ 747
مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران (نفت ایرلاین) روز چهارشنبه 31شهریور سخنان منتشر شده از قول او مبنی بر تحویل گرفتن یک فروند هواپیمای مسافری جدید از شرکت بوئینگ را تکذیب کرد.

نوراﻟله رضایی روز سه‌شنبه 30شهریور در مصاحبه با خبرگزاری رسمی رژیم موسوم به ایرنا گفته بود یکی از چهار فروند هواپیمای خریداری شده از بوئینگ را دریافت کرده است. یک روز بعد از انتشار این مصاحبه، وی آن را تکذیب کرده و گفته است که هواپیمای تحویل گرفته شده "اجاره ای" بوده است.

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس نیز روز چهارشنبه 31شهریور با عنوان: «فضاسازی رسانه‌یی در شرایط توقف مجوز‌های فروش هواپیما به ایران، ادعای ورود هواپیما‌های نو بدون مجوز کدخدا» نوشت: «در حالی که هنوز وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز اوفک برای فروش هواپیما به ایران را برای کمپانی‌های بوئینگ و ایرباس صادر نکرده است، یک پایگاه خبری دولتی در اقدامی تأمل‌برانگیز خبر از ورود بوئینگ‌های نو به ناوگان هوایی کشور داد».

این منبع افزود: «یک سایت خبری دولتی خبر از ورود هواپیمای بوئینگ نو به ناوگان شرکت هواپیمایی نفت داده‌ و غیرمستقیم خرید این بوئینگ را به تعاملات پس از برجام مرتبط کرده است».

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس نوشت: «خبر کذب مذکور به سرعت در رسانه‌های خارجی منتشر شد اما ساعتهایی بعد، خبر مذکور از سوی مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت تکذیب شد. بنا‌ به گفته نورالله رضایی شرکت هواپیمایی نفت یک فروند هواپیمای بویینگ 737 اجاره کرده است و بر این اساس، این مقام مسئول خرید هواپیما از بویینگ را رد کرد‌».

این منبع افزود: «در شرایطی که مردم هنوز دستاورد چندانی از برجام را لمس نکرده‌اند، به نظر می‌رسد برخی رسانه‌های دولتی تلاش می‌کنند با انتشار اخبار پوپولیستی، نسبت به شفاف‌سازی و‌ آگاه‌سازی دقیق مردم، عملکرد منفی داشته باشند تا شاید مردم از دستاورد‌های نه‌چندان مطلوب برجام اطلاع پیدا نکنند. همان دستاوردی که در نقل‌قول رئیس کل بانک مرکزی کاملاً واضح است: «تقریباً هیچ» ».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b417fa5a-3bc8-4b2f-b384-6580a6468c8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات