728 x 90

سوريه,

۹۰کشته در حملات هوایی در سوریه، پس از اعلام توافق آتش بس

-

کشتار کودکان سوری در بمبارانهای اسد
کشتار کودکان سوری در بمبارانهای اسد
سازمان ناظر حقوق‌بشر سوریه که در لندن مستقر است روز یکشنبه 21شهریور 95 اعلام کرد حداقل ۹۰ نفر در پی مجموعه‌یی از حملات هوایی در مناطق حلب و ادلب کشته شده‌اند.

حلب در شمال و ادلب در شمال‌غربی سوریه، مرکز درگیریهای شدید هستند و حملات هوایی نیروهای رژیم اسد و ارتش روسیه از مهم‌ترین دلایل افزایش کشتار غیرنظامیان در این مناطق و دیگر نقاط آن کشور اعلام شده‌است.

تازه‌ترین گزارش در مورد این حملات، تنها ساعتهایی پس از آن منتشر شده که روسیه و آمریکا اعلام کردند در مورد برقراری آتش‌بس در سوریه، موافقت کردند. قرار است این توافق از بامداد دوشنبه ۲۲ شهریورماه آغاز شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید، ساعتهایی پس از اعلام توافق طرف‌ها، بمبارانها در چند منطقه سوریه بالا گرفت. مرگبارترین حملات هوایی اخیر، در شهر ادلب رخ داد و این حملات جان ۵۸ غیرنظامی، از جمله ۱۳ کودک را گرفت.

در استان ادلب دو غیرنظامی دیگر نیز در حملات هوایی به «جسر الشغور»، منطقه دیگری تحت کنترل رزمندگان، کشته شده‌اند.
سازمان ناظر حقوق‌بشر سوریه می‌گوید دست‌کم ۳۰ غیرنظامی، از جمله ۹ کودک، در حملات هوایی به حلب جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش شده در حملات، جنگنده‌های رژیم اسد یا ارتش روسیه حضور داشته‌اند. این حملات در حالی رخ داده است که رژیم اسد مدعی است که با طرح آتش‌بس موافق است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d67ab53b-cf6b-442b-a8b4-e7533ff6e12d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات