728 x 90

جهان اخبار اقتصادی,

اجلاس دو روزه گروه ۲۰در چین آغاز به‌کار کرد

-

اجلاس دو روزه گروه 20در چین
اجلاس دو روزه گروه 20در چین
یازدهمین اجلاس سران گروه 20روز یکشنبه 14شهریور، د‌ر چین آغاز به‌کار کرد.

رهبران بیست اقتصاد بزرگ جهان معروف به گروه ۲۰ در این اجلاس شرکت دارند. اعضای گروه ۲۰ در مجموع حدود ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند.

در افتتاحیه این اجلاس دو روزه که در شهر هانگژو مرکز ایالت ژجیانگ برگزار شد، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین سخنرانی کرد. گفته می‌شود، مسائل سیاسی از جمله جنگ سوریه و مبارزه با تروریسم محور گفتگوها بوده است. قرار است در این اجلاس همچنین راههای رسیدن به رشد قوی، پایدار، متعادل و فراگیر، چگونگی تقویت تجارت بین‌المللی، راههای حل بحران پناهجویان؛ مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

سران کشورها در این اجلاس، علاوه بر «فن آوری جهت رشد اقتصاد جهان» ٬ «راه‌های توسعه نورآورانه در مفهوم، سیستم‌ها، نهادها و سازمان ها»، «مدل‌های کسب و کار و اصلاحات ساختاری» را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

همچنین «بازگرداندن اقتصاد به مدار سالم توسعه پایدار»، «فرار از رکود اقتصادی، مدیریت بر اقتصاد جهانی و مقابله با چالشهای مالی» و در واقع «شکل دادن یک سامانه جدید مالی و بانکی و اقتصادی» از دیگر محورهای این اجلاس خواهد بود.

یکی از نگرانیهای مشترک بین حاضران در این اجلاس، رشد اقتصادی کُند در اکثر مناطق جهان است.

در این اجلاس، نمایندگان کشورهای چاد، مصر، قزاقستان، لائوس، سنگال، سنگاپور، اسپانیا و تایلند نیز به دعوت چین دعوت شده‌اند.

حدود پنج هزار نفر از اهالی مطبوعاتی این اجلاس و موضوعات آن را دنبال خواهند کرد.

انتظار می‌رود که در جریان این اجلاس پیشنهادهایی از سوی برخی کشورهای عضو درباره اصلاحات در نهادهای مالی و بانکی، نوآوری در الگوهای رشد، بهبود اقتصاد کلان، بازتر کردن درهای اقتصاد جهانی و سیاستگذاریهای کلان اقتصادی با هماهنگی بیشتر مردم در کشورها مطرح شود.

شاهزاده محمد بن‌سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان که ریاست هیأت این کشور را به عهده دارد، در ساعتهای اولیه نخستین روز این اجلاس حاضر شد. وی در حاشیه این اجلاس ضمن ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت همکاری بین روسیه و سعودی بر اوضاع بازار نفت تاثیر مثبت خواهد گذاشت. رئیس‌جمهور روسیه نیز گفت: برای روسیه بسیار مهم و ضروری است که درهای گفتگو و همکاری با پادشاهی سعودی را باز بگذارد.

نشست هانگجو، آخرین نشست گروه ۲۰ است که باراک اوباما، به‌عنوان رئیس جمهوری آمریکا در آن حضور دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a644e231-0a3c-4620-9a35-17ae7f6d2c50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات