728 x 90

سوريه,

مصاحبه با دکتر نصر الحریری عضو ائتلاف ملی سوریه در مورد شکست مذاکرات آمریکا و روسیه

-

نصر الحریری از اعضای ائتلاف ملی سوریه
نصر الحریری از اعضای ائتلاف ملی سوریه
تلویزیون اورینت 7شهریور 95 به گفته منابع مطبوعاتی ده ساعت گفتگو در ژنو پایتخت سوئیس و جدال میان آمریکا و روسیه بر سر جدی‌ترین موضوعات در پرونده سوریه با شکست روبه‌رو شد.

آمریکا و روسیه در رسیدن به توافق بر سر همکاری نظامی و متوقف کردن عملیات رزمی در سوریه با شکست روبه‌رو شدند. این شکست به‌خاطر موضوعاتی است که هنوز حل نشده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت نمایندگان آمریکا و روسیه در روزهای آینده گفتگوها را ادامه خواهند داد.

این در حالی است که لاوروف فاش ساخت مرکز حمیمیم به مسکو اطلاع داده منطقه دیگری غیر از شهر داریا در دستور کار تخلیه قرار دارد.

بدین ترتیب مذاکراتی که ده ساعت طول کشید با شکست روبه‌رو شد.

در این مذاکرات پرونده‌های سنگینی روی میز قرار داشت
حلب، داریا و دیگر شهرهای ویران شده و علاوه بر آن نامگذاری تروریستی گروه‌های مسلح و آتش‌بس از جمله پرونده‌هایی بود که می‌بایست مورد توافق قرار می‌گرفت.

وزیر خارجه آمریکا بر روی مهم‌ترین موضوعاتی انگشت گذاشت که می‌توانست بر روی توافق نقش جدی بگذارد.

در صدر این موضوعات توقف درگیریهای نظامی قرار داشت
او بار دیگر تأکید کرد راه‌حل سوریه می‌بایست مسالمت‌آمیز و سیاسی باشد. راه‌حلی که با اعمال رژیم اسد در روی زمین همخوان نیست.

از طرف دیگر تمامی تلاش سرگیی لاوروف بر این بود که گروه‌های مسلح را نامگذاری تروریستی کند.

در نتیجه گفتگو میان این دو قدرت نه به توقف اعمال خصمانه و نه رساندن کمکهای انسان‌دوستانه به مناطق تحت محاصره منجر نشد.

در رابطه با منطقه دیگری غیر از داریا که قرار است تخلیه شود دکتر نصر الحریری عضو ائتلاف ملی به تلویزیون اورینت گفت:
روسیه با شروع دخالتهای نظامی در سوریه از چندین روش استفاده کرد. یکی روش نظامی بود که کلیه امور را با آن حل کند و هدف اصلی آنها هم هدف قرار دادن غیرنظامیان در مناطق مسکونی است. همزمان با کار سیاسی می‌خواهند عمل نظامی‌شان را توجیه کنند و مواضع نظامی‌شان در روی زمین را تقویت کنند. روش سومی که به‌کار می‌گیرند آتش‌بس و مصالحه‌های محلی است. این مصالحه‌ها نیز تحت الشعاع محاصره، گرسنگی دادن و کشتار با تسلیحات ممنوعه بین‌المللی است

بعد از رویدادهایی که در داریا اتفاق افتاد الآن با تأسف فراوان نوبت معظمیه رسیده است، روس‌ها می‌گویند در صورتی‌که اهالی معظمیه تسلیم نشوند سرنوشت آنها کشتار و نابودی و مجازاتی است که امروز در داریا می‌بینیم.

قطعنامه‌های روشنی از طرف شورای امنیت صادر شده که خواهان برداشته شدن محاصره و وارد کردن کمکهای انسان‌دوستانه است ولی رژیم اسد و هم‌پیمانانش تمامی این قطعنامه‌ها را زیر پا گذاشته و هیچ‌یک از آنها را اجرا نکرده‌اند و هیچ تمایل سیاسی نیز از طرف کشورهای بزرگ وجود ندارد که این قطعنامه‌ها اجرا شوند.

در روزهای اخیر که آمریکا و روسیه و عناصر خامنه‌ای این اشعه را از خود بروز دادند که نباید هیچ هواپیمایی در آسمان حسکه پرواز کند. التزام کاملی دیده شد. بنابر‌این کسی که به اینها چراغ سبز می‌دهد که این جنایات را انجام دهند کشورهای بزرگ هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a907730-d441-4e56-839d-022e7b46f779"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات