728 x 90

اخبار امريكا,

گسترش منطقه حفاظت‌شده دریایی در هاوایی

-

 -
-
رئیس‌جمهور آمریکا با صدور دستوری محدوده منطقه حفاظت‌شده دریایی در هاوایی را گسترش داد و به بزرگ‌ترین منطقه حفاظت‌شده آبی جهان تبدیل کرد.

به دستور اوباما قرار است منطقه‌یی که با ابتکار، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان میراث طبیعی کشور شناخته شد به بیش از چهار برابر گسترش یابد.

به گفته کاخ سفید، محدوده گسترش‌یافته جدید زیستگاه ۷ هزار گونه جانوری و گیاهی، از جمله نهنگ، دلفین و کوسه است. یک‌سوم از این تعداد به هاوایی تعلق دارند.
 


آلباتروس که یک نوع مرغ دریایی نادر است نیز در این منطقه زندگی می‌کند. به‌علاوه منطقه یادشده شامل پنج گونه لاک‌پشت دریایی، آتشفشان‌های زیردریایی و صخره‌های مرجانی است که اینک قرار است از آن‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی حفاظت شود.

در این منطقه که در جنگ دوم جهانی صحنه نبردهای بسیاری بود بقایای کشتی‌های غرق ‌شده و هواپیماهای ساقط ‌شده، از جمله یکی از ناوهای ناوگان دریایی آمریکا وجود دارد که برای بخش علوم بسیار ارزنده به‌شمار می‌آیند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97b6cf58-91e8-400d-b70c-a99ec71de91c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات