728 x 90

قتل عام 67,

مریم رجوی به تحقیق بین‌المللی درباره قتل‌عام ۱۳۶۷و قرار گرفتن جنایتکاران در مقابل عدالت فراخواند

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ايران
 
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در روز ۲۴ اوت خطاب به جلسه‌یی به‌مناسبت بزرگداشت سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ و محکومیت استمرار اعدامهای جمعی در ایران که در شهرداری منطقه ۲پاریس تشکیل شد، خواستار یک تحقیق بین‌المللی در مورد این قتل‌عام و قرار گرفتن مسئولان آن در برابر عدالت شد. کسانی که هم‌اکنون بالاترین مناصب سیاسی و قضایی و اطلاعاتی را در ایران تحت حاکمیت ملایان در اختیار دارند.

در این برنامه که همزمان با گرامیداشت سالگرد آزادی پاریس در ۲۴ اوت ۱۹۴۴ برگزار شد، مریم رجوی پایداری قهرمانان فرانسوی که در مقابل فاشیسم هیتلری به پاخاستند را ستود و گفت: بی‌عملی جامعه جهانی در مقابل جنایتهای فاشیسم دینی حاکم بر ایران به‌خصوص قتل‌عام ۱۳۶۷، رژیم آخوندی را در ادامه سرکوب و جنایت در داخل و خارج ایران تشویق می‌کند. این چیزی جز ذبح حقوق‌بشر در پای تجارت نیست.

خانم رجوی در دیدار از نمایشگاه عکس زندانیان سیاسی اعدام شده که در شهرداری منطقه ۲ تشکیل شده بود، خاطره این شهیدان که نوجوانان، زنان باردار و پدرو مادرهای سالخورده را شامل می‌شدند، گرامی داشت و جنبش دادخواهی ۳۰هزار زندانی سیاسی قتل‌عام شده در سال ۶۷ را بخشی از مقاومت برای آزادی ایران خواند. این جنبش خواهان منتشر شدن اسامی شهیدان و مزارهای آنان و اسامی عاملان این جنایت است.

این برنامه با شرکت و سخنرانی ژاک بوتو. شهردار منطقه ۲ پاریس و شماری از شخصیتهای فرانسوی چون رامایاد وزیر پیشین حقوق‌بشر، ژان پیر برار سناتور پیشین و ژان پیر بکه عضو پیشین شورای استان وال دواز و همچنین اینگرید بتانکورد، کاندیدای سابق ریاست‌جمهوری از کلمبیا برگزار شد.

در جریان بازگشایی این نمایشگاه تعدادی از زندانیان سیاسی از بند رسته گوشه‌هایی از شقاوت جلادان رژیم و پاکبازیهای زندانیان قتل‌عام شده را برای بازدید کنندگان بازگو کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳ شهریور ۱۳۹۵ (۲۴ اوت ۲۰۱۶)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55d8fa01-51c6-42a5-a992-dc6537565b30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات