728 x 90

-

امحاء دیش‌های ماهواریی یا اذعان به شکست طرح‌های سرکوبگرانه

-

دیش ماهواره
دیش ماهواره
جمع‌آوری تجهیزات ماهواره این بار با ادعای دیگری در تلویزیون رژیم مطرح شد، ادعایی که به هرحال در آن برخلاف قبل از تهدید دارندگان ماهواره و فروشندگان آن آشکارا عقب‌نشینی شده بود.

تلویزیون رژیم-3مرداد: ”با امر به معروف و نهی از منکر هم می‌شود ماهواره‌ها را خاموش کرد. پایگاههای بسیج با رفتارهای فرهنگی و اغنایی با دارندگان ماهواره موفق

حالا یک سال به عقب برگردیم و ادعاها را مرور کنیم:
طرح های سرکوبگرانه رژیم برای جمع‌آوری تجهیزات ماهواریی- شهریور 94:
در ادامه اجرای طرحهای امنیت اخلاقی و اجتماعی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران رژیم در شهریور 94 با یورش به منازل مسکونی مردم تهران و چند شهر دیگر اقدام به جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌یی کردند. نیروهای گشتی هم تحت عنوان گشت ماهواره برای شناسایی و جمع‌آوری ماهواره فعال شدند و طرح جمع با حضور یکان ویژه این نیرو در تهران و برخی شهرها به‌صورت همزمان وارد مرحله تازه‌یی کردند. در این مرحله که با اعلام سرکرده امنیت نیروی انتظامی تهران شروع شده بود، علاوه بر جمع‌آوری ماهواره‌ها در پشت بام، مزدوران با حمله به بالکن ها و تراس خانه‌های مردم تجهیزات ماهواره‌یی را ضبط کردند. پاسدار ساجدی‌نیا سرکرده امنیت تهران بزرگ اعلام کرد طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها در دستور نیروی انتظامی تهران بوده و مراجع قضایی آخوندی طی احکامی اختیارات لازم را به نیروی انتظامی داده‌اند.

دولت حسن روحانی که در یک تناقض‌گویی استفاده از ماهواره را حق شهروندی دانسته اما وزارت ارشادش با صدور اطلاعیه‌یی هر گونه فعالیت و همکاری با شبکه‌های ماهواره‌یی فارس زبان خارج کشور را غیرقانونی دانست.

اکنون نزدیک به یک سال بعد پاسدار نقدی از دعاوی سرکوبگرانه تحت احکام قضاییه آخوندی عقب‌نشینی کرده و با اعلام «رسالت بالا بردن دانش رسانه‌یی» مردم عملاً به شکست طرح های سرکوبگرانه رژیم اذعان می‌کند:
تلویزیون رژیم- 3مرداد، پاسدار نقدی: ”این رسالت ماست که دانش رسانه‌یی مردم را باید بالا ببریم. مردم بدانند امروز رسانه به‌عنوان یک سلاح دارد علیه آنها به‌کار گرفته می‌شود. نه به‌عنوان یک ابزار فرهنگی به‌عنوان یک سلاح دارد علیه فرهنگ و اصالتهای مردممان به‌کار گرفته می‌شود، این را باید بدانند تا بتوانند موضع خوبی نسبت به آن داشته باشند. این طرح یک برنامه فرهنگی است یک برنامه داوطلبانه است، هیچ نوع اکراهی در این برنامه وجود ندارد ”.

یک روز قبل از پاسدار نقدی جنتی وزیر ارشاد دولت حسن روحانی به شکل صریحتری به شکست روشهای سرکوبگرانه رژیم در جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌یی اعتراف کرده بود:
روزنامه حکومتی مردم‌سالاری- 4مرداد 94: علی جنتی: ”در گذشته برخی اقدامات در کشور انجام می‌شد که امروز خنده‌دار به نظر می‌رسد. کاری نکنیم که پنج سال دیگر به کارهای خود بخندیم... ضریب استفاده از ماهواره 71درصد مردم تهران را شامل می‌شود. رسیدگی به این موضوع ضرورت عرصه علم و فناوری روز است که باید ببینیم با آسیب‌های این شبکه‌ها چگونه مقابله کنیم. در آینده نزدیک، دو هزار شبکه ماهواره‌یی روی تلفنهای همراه به آسانی قابل دریافت خواهد بود... آیا برای مقابله با این پیشرفتها هم از پارازیت استفاده خواهیم کرد یا راهکاریهای دیگری داریم؟ در گذشته اقداماتی مانند ممنوعیت استفاده از ویدئو در کشور انجام می‌شد که امروز به نظر کارهای خنده‌دار به حساب می‌آید و شاید پنج سال دیگر هم با بررسی اقدامات امروز خود همین احساس را داشته و به آن بخندیم ”.

رسانه‌های باند رفسنجانی روحانی در یک عقب‌نشینی دیگر، ادعاهای پاسدار نقدی در مورد داوطلبانه بودن تحویل تجهیزات ماهواره‌یی توسط مردم را به سخره گرفتند و بر ضرورت عقب‌نشینی باز هم بیشتر در برابر مردم تأکید کردند:
روزنامه حکومتی مردم‌سالاری 3مرداد: ”نکته این نظر‌سنجی که سردار نقدی به آن اشاره کرده است در این است که آن 180000نفری که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند الزاماً خود ماهواره دیده‌اند که توانسته‌اند به مضر بودن آن پی ببرند مسأله بعدی این‌جاست که از این 180000نفر چند خانواده حاضر به تحویل ماهواره‌های خود می‌شوند. در نهایت این‌که نمی‌توان به این اهدای دیش‌ها توسط مردم چندان خوش‌بین بود و انتظار داشت با چنین مراسمی ریشه تماشای ماهواره خشک شود، به نظر می‌رسد باید به فکر اصلاح قانون استفاده از ماهواره افتاد تا این مشکل را حل کرد ”.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e2d79f7-44d6-46ff-9f89-6f9425976cfa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات