728 x 90

دخالتهای ایران,

برکناری حسین امیر عبداللهیان و ورود پاسدار قاسم سلیمانی به دیپلوماسی جنگ

-

پاسدار قاسم سلیمانی - امیر عبداللهیان - آخوند بحرینی احمد قاسم
پاسدار قاسم سلیمانی - امیر عبداللهیان - آخوند بحرینی احمد قاسم
العربیه روز دوشنبه 31خرداد با عنوان: ”امیر عبداللهیان برکنار شد. قاسم سلیمانی به تهدید کشورهای عربی روی آورد“ نوشت: «به نظر می‌رسد برکناری حسین امیر عبداللهیان از سمت معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ایران، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را بر آن داشت تا خود به‌طور مستقیم وارد عرصه «دیپلماسی» جنگ شده و بیانیه‌هایی تهدیدآمیز علیه برخی کشورهای عربی صادر کند.

در پی اقدام بحرین در سلب تابعیت احمد قاسم، از روحانیان شیعه بحرینی، قاسم سلیمانی بیانه‌یی صادر کرد که در آن، ضمن حمله شدید‌اللحن علیه دولت بحرین، این دولت را تهدید به جنگ مسلحانه کرد.

این برای نخستین بار است که قاسم سلیمانی، چنین بیانیه‌یی تهدیدآمیز علیه یک کشور عربی صادر می‌کند. … در سال‌های گذشته، این حسین امیرعبداللهیان بود که در خصوص سیاستهای کشورهای عربی، سخن می‌گفت و اظهارات ”مداخله جویانه‌یی“ بیان می‌کرد. اما اکنون با برکناری امیر عبداللهیان… به نظر می‌رسد فرمانده سپاه قدس، عزم خود را جزم کرده تا وظیفه دوست نزدیک برکنار شده‌اش را خود برعهده بگیرد.

العربیه افزود: بیانیه اخیر قاسم سلیمانی بیش از پیش نشان می‌دهد که برکناری امیرعبداللهیان، از تنش میان جناح‌های درون نظام ایران ناشی می‌شود» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f070738-04b9-4b50-b5a8-bd3fea130190"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات