728 x 90

اخبار اعتراضى,

تجمع اعتراضی کارگران معدن طزره برای دومین روز متوالی

-

 -
-
خانواده‌های کارگران معدن زغال‌سنگ طزره واحد البرز شرقی روز دوشنبه 24خرداد برای دومین روز متوالی در محل کوی سازمانی کارگران تجمع کرده و به فروش آن اعتراض کردند. همزمان روز دوشنبه کارگران معدن طزره نیز در حمایت از این اجتماع صنفی در محل کار خود تجمع کردند. بنا‌ به گزارش رسانه‌های حکومتی تجمع اعتراضی روز یکشنبه 23خرداد زمانی آغاز شد که گروهی از عوامل شهرداری رژیم در شاهرود ابتدا در پوشش رسیدگی به فضای سبز این مجتمع وارد می‌شوند در نهایت با آوردن چند خودروی سنگین عمرانی درصدد تخریب قسمتی از مجتمع برمی‌آیند.
 

پیش از این نیز از سوی شهرداری رژیم در شاهرود برای گروهی از ساکنان این منطقه اخطاریه تخلیه فرستاده بودند. گفته می‌شود، مالکیت مجتمع مسکونی رفاهی کارگران معدن البرز شرقی که در خیابان تهران شهر شاهرود قرار دارد سال گذشته همزمان با واگذاری معدن ذغال‌سنگ البرز شرقی به شرکت فولاد اصفهان به شهرداری شاهرود واگذار شده است.
 

به‌نقل از کارگرانی که محل سکونتشان در خانه‌های سازمانی مستقر در زمینهای این مجتمع واقع شده است؛ سازمان خصوصی‌سازی بدون در نظر داشتن شرایط زندگی آنها این جابه‌جایی را انجام داده است و این در حالی است که تمامی ساکنان این منطقه را خانواده‌های حداقل بگیر تشکیل می‌دهند که مطالبات مزدی آنها با تأخیر پرداخت می‌شود. آنها در توجیه دلیل مخالفت خود می‌گویند: در این محدوده از اراضی مجتمع مسکونی رفاهی کارگران معدن البرز شرقی، حدود 80 خانوار کارگری در ساختمانهای سازمانی سکونت دارند که هنوز تکلیف آنان مشخص نیست. علاوه بر آن بسیاری از امکانات رفاهی کارگران شاغل در معادن البرز شرقی همانند ساختمان مرکزی شرکت، فروشگاه، بهداری، مجموعه ورزشی و فرهنگی کارگران، دانشگاه آمفی تاتر... و مسجد در آن مستقر است و سالهاست به کارگران خدمات ارائه می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d33859db-8763-4ae8-bd80-5776e97e45f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات