728 x 90

اخبار سوريه,

جنایت شبه‌نظامیان اسد در کمپهای آوارگان در ساحل سوریه

-

کمپ پناهندگان در سوریه
کمپ پناهندگان در سوریه
شبه‌نظامیان جنایتکار اسد، تجاوزات خود علیه آوارگان در کمپهای ساحلی سوریه در استان لاذقیه را بعد از انفجارهای طرطوس، شدت بخشیدند. شبه‌نظامیان به کمپ آوارگان کرنک یورش برده و آن را به آتش کشیده و شماری را به قتل رساندند.

انفجارهای شدیدی که شهرهای طرطوس و جبله را هدف قرار داد و قربانیهای زیادی به‌دنبال داشت توسط ائتلاف ملی سوریه و رزمندگان اپوزیسیون محکوم شد. رژیم اسد رزمندگان جنبش آزادگان شام را عامل این انفجارها معرفی کرد، در حالی‌که رزمندگان این عمل را محکوم کرده و اعلام کردند عملیات انتحاری در طرح نظامی و جنگی آنها از ابتدای انقلاب وجود نداشته است. زمان و مکان انفجارها و اهداف نظامی و سیاسی آن، تردیدی باقی نمی‌گذارد که کار رژیم اسد بوده است.

متهم کردن جنبش آزادگان شام، در چارچوب تلاشهای روسیه برای نامگذاری این جنبش و جیش الاسلام در لیست تروریستی است. تا بتواند آنها را هدف قرار دهند. این در حالیست که آمریکا پیشتر عملیات مشترک با روسیه را جهت بمباران تشکلهای رزمنده سوری رد کرده بود.

توطئه مشترک رژیم ایران و روسیه
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگوکننده اپوزیسیون، پیشتر نسبت به طرحهای مشترک روسیه و رژیم ایران برای برانگیختن هرج و مرج و افزایش عملیاتها علیه رزمندگان در مرکز سوریه و همچنین برپایی یک دولت علوی در ساحل هشدار داده بود. بنابراین انتقام گیری شبه‌نظامیان از سنیهای ساکن ساحل، در راستای همین طرحهاست.

بنا‌ به گفته ناظران، روسیه احتمالاً این طرحها را برای تجزیه سوریه پیش می‌برد. آیا انفجارهای طرطوس جزیی از هرج و مرجی است که ژنرال اسعد الزعبی نسبت به آن هشدار داده بود؟ آیا هدف از این انفجارها، ترسیم مرزها و نقشه‌های جدیدی است که نتیجه آن افزایش خونریزیها و قتل‌عام مردم سوریه است؟ !

بازپس‌گیری مناطقی در جبل ترکمان
نظامیان اسد که توسط شبه‌نظامیان فرقه‌گرای رژیم ایران و مزدوران عراقی و لبنانی پشتیبانی می‌شوند، تلاش کردند در مناطق جبل ترکمان پیشروی کنند اما با پاسخ آتشین رزمندگان ارتش آزادی سوریه مواجه شدند.

نظامیان اسد و پاسداران و شبه‌نظامیان رژیم ایران و مزدوران عراقی و لبنانی آنها، در تلاش بودند که به سمت شهرک کلز و سلسله جبال کلز در جبل ترکمان پیشروی کنند. آنها جنگ خود را صبح زود با رزمندگان شروع کردند. رزمندگان مناطقی در کلز و قرمینه را بازپس گرفتند.

یک فرمانده:
ما این‌جا در حومه لاذقیه و در جبل ترکمان از صبح زود به نظامیان بشار اسد پاسخ دادیم. آنها تلاش کردند پیشروی کنند اما هیچ‌گونه موفقیتی کسب نکردند. ما با سلاحهای سنگین در تمامی محورها حضور داریم و با نظامیان اسد برخورد خواهیم کرد و به اذن خدا اجازه هیچ‌گونه پیشروی به آنها نخواهیم داد.

یک فرمانده دیگر:
نظامیان اسد صبح زود به سمت شهرک کلز پیشروی کردند اما ما آنها را متوقف کردیم. تا کنون تمامی تلاشهایشان شکست خورده است. رژیم اسد از انواع سلاحها مانند تانک و توپ 130 میلی متری استفاده می‌کند اما همه آنها به شکست انجامید. اجساد کشته‌های آنها هم تا کنون در منطقه درگیری باقیمانده و با وجود تلاشهای زیاد، اما نتوانسته‌اند آنها را عقب بکشند.

نظامیان اسد تا کنون نتوانسته‌اند در هیچ نقطه‌ای که در کنترل رزمندگان است، پیشروی کنند و بر آن مسلط شوند. رزمندگان موفق شدند تلفات جانی و خسارتهای تسلیحاتی فراوانی بر نظامیان و شبه‌نظامیان مزدور اسد وارد کنند. آنها تا کنون نتوانسته‌اند اجساد شبه‌نظامیان را به عقب ببرند و درگیریها ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54d64c7a-357d-4be2-8392-327d55af3afd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات