728 x 90

اعتصاب زندانيان سياسي,زندانیان سیاسی,

محاکمه محمد صدیق کبودوند و استمرار اعتصاب غذا

-

زندانی سیاسی محمد صدیق کبودوند
زندانی سیاسی محمد صدیق کبودوند
در حالی‌که زندانی سیاسی محمد صدیق کبودوند در هفدهمین روز اعتصاب‌غذای خود در اعتراض به پرونده‌سازی مجدد دستگاه قضایی رژیم در زندان اوین به‌سر می‌برد، روز 4خرداد 95 با وجود وضعیت بدجسمانی محاکمه وی در بیدادگاه ارتجاع به‌ریاست دژخیم مقیسه برگزار شد.

خانواده و بستگان کبودوند کاهش شدید وزن، بیماری قلبی و پروستات و غلظت خون وی را نگران‌کننده و جدی خواندند و اظهار کردند که به‌شدت نگران جان وی هستند.
سازمان گزارشگران بدون مرز روز 4خرداد 95 با صدور بیانیه‌یی، جلوگیری دژخیمان زندان اوین از درمان زندانی سیاسی محمد صدیق کبودوند را محکوم کرد. بنا‌ به این گزارش محمد صدیق کبودوند که از تاریخ 19اردیبهشت در اعتراض به شرایط غیرانسانی زندان و وضعیت دستگیری خود در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد، در تاریخ اول خرداد در پی وخامت حالش بر اثر اعتصاب غذا، به بیمارستان منتقل شد، اما کمتر از 24ساعت بدون درمان دوباره به زندان بازگردانده شده است.

همسر این زندانی سیاسی پس از ملاقات با وی از وخامت حالش خبر داد و گفت که وی هم‌چنان در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد.
گزارشگران بدون مرز از احمد شهید گزارشگر ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد خواست به فوریت از رژیم ایران، درباره این اقدامات سرکوبگران توضیح بخواهد.

بیشتر بخوانید:

زندانیان سیاسی کبودوند و سهراب‌زاده در معرض خطر مرگ

زندانیان سیاسی کبودوند و سهراب‌زاده به‌دلیل اعتصاب‌غذا و عدم رسیدگی پزشکی توسط دژخیمان خامنه‌ای در معرض خطر مرگ قرار دارند.
محمد صدیق کبودوند که روز شنبه در پی وخامت حالش به علت اعتصاب غذا، به‌صورت اورژانس به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شده بود، بدون درمان و در حالی که هم‌چنان در اعتصاب‌غذا بود، به زندان بازگردانده شد. این زندانی سیاسی در اعتراض به پرونده‌سازیهای جدید، از نوزدهم اردیبهشت دست به اعتصاب‌غذا زده است. محمد صدیق کبودند از بیماریهای متعددی از جمله بیماریهای قلبی عروقی و پروستات که در زندان به آن دچار شده است رنج می‌برد، تداوم اعتصاب‌غذا می‌تواند جان و سلامت وی را به خطر اندازد.
همچنین وضعیت زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده دیگر زندانی سرشناس کُرد بحرانی است. او که از سال ٨٨ در زندان میناب در استان هرمزگان محبوس می‌باشد، مبتلا به سرطان روده بوده و طی روزهای اخیر نیز دچار مشکلات جدی تنفسی شده است. گفته می‌شود وی شب یکشنبه در آستانه خفگی قرار داشته و در سرفه‌هایش ترشحات خونی وجود دارد. وی که به 30سال زندان محکوم شده است، در زندان میناب در تبعید به‌سر می‌برد. دژخیمان خامنه‌ای از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان ممانعت به‌عمل می‌آورند و قصد زجرکش کردن او را دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d197a710-16de-4bec-aa0e-16a4b2a57961"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات