728 x 90

انفجارهای پی‌درپی وسایل ارتباطی در لبنان: ۴۵۰ زخمی و ۱۳ کشته در لبنان

انفجار مجدد در بیروت
انفجار مجدد در بیروت

این خبر با آخرین تحولات در لبنان به روز می‌شود.


رویترز:
وزارت بهداشت لبنان ۱۴کشته و بیش از ۴۵۰زخمی در آمار به روز شده تلفات انفجارهای لبنان در روز چهارشنبه است

 رویترز ۲۸شهریور نوشت: وزارت بهداشت لبنان ۱۴کشته و بیش از ۴۵۰زخمی در آمار به روز شده تلفات انفجارهای لبنان در روز چهارشنبه است.

 

در پی وقوع انفجارهای جدید در لبنان در روز چهارشنبه ۲۸شهریور، منابع امنیتی لبنان از زخمی شدن صدها نفر خبر دادند. به گزارش رویترز، این انفجارها مربوط به دستگاههای ارتباطی مورد استفاده گروه حزب‌الله لبنان بوده و اکثر مجروحان در ناحیه شکم و دستها دچار آسیب شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی لبنان، در منطقه بقاع، ۹نفر در اثر انفجارهای اخیر کشته شده‌اند. منابع امنیتی هم‌چنین اعلام کردند که دستگاههای منفجر شده در این روز، رادیوهای دستی بودند و با پیجرهایی که روز سه‌شنبه منفجر شدند، متفاوت هستند.

هاشم صفی‌الدین، یکی از مقامات ارشد حزب‌الله، اعلام کرده که این گروه با «فاز جدیدی» از درگیریها روبه‌رو است و مجازات مهاجمان به‌زودی اعمال خواهد شد. دستگاههای رادیویی و پیجرهایی که در این انفجارها استفاده شده‌اند، حدود پنج ماه پیش توسط حزب‌الله خریداری شده بودند.

 

اسرائیل واکی‌تاکی‌های حزب‌الله را در موج دوم انفجارها هدف قرار داد
۲۸شهریور - طبق گزارش آکسیوس، اسراییل در موج دوم عملیات اطلاعاتی، هزاران واکی‌تاکی مورد استفاده حزب‌الله لبنان را منفجر کرد. منابع آگاه اظهار داشتند که این دستگاهها به عمد با مواد منفجره تجهیز شده و به‌عنوان بخشی از سیستم ارتباطی اضطراری حزب‌الله تحویل داده شده بودند. این حملات، که پس از انفجار پیجرها صورت گرفته است، نقض امنیتی جدی در صفوف حزب‌الله را نشان می‌دهد و فشار بر این گروه مبارز را افزایش می‌دهد.

 

خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد انفجار دستگاههای در شهر سحمر در شرق لبنان باعث کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر شد. شبکه خبری الجزیره نیز از انفجار دستگاههای ارتباطی در منطقه ضاحیه که مرکز اصلی حزب‌الله لبنان در جنوب بیروت است، خبر داد و خبرنگار آسوشیتدپرس در بیروت گفت در مراسم تدفین اعضای حزب‌الله و یک کودک که بر اثر انفجار پیجرها در سه‌شنبه کشته شده بودند، چندین انفجار رخ داده است.

 

خبرنگار صدا و سیمای رژیم در بیروت: چند دستگاه حضور و غیاب و لپ‌تاپ هم منفجر شده است.

وزارت بهداشت لبنان: ۹کشته و بیش از ۳۰۰مجروح در نتیجه انفجارهای جدید دستگاه‌های بی‌سیم.

خبرنگار صدا و سیمای رژیم در لبنان: لپ تاپ، تلفنهای ثابت و صفحات خورشیدی هم در مناطق مختلف لبنان منفجر شده است.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a3051ad-275d-4b45-9012-717b27fedbfc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات