728 x 90

حکم اعدام دو زندانی سیاسی هوادار مجاهدین، فراخوان به اقدام فوری برای نجات زندانیان سیاسی زیر اعدام

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

حکم اعدام دو زندانی سیاسی هوادار مجاهدین، فراخوان به اقدام فوری برای نجات زندانیان سیاسی زیر اعدام

قضاییه جلادان دو زندانی سیاسی هوادار مجاهدین بهروز احسانی و مهدی حسنی را محکوم به اعدام کرد. این حکم که به وکیل این زندانیان ابلاغ شده توسط قاضی جنایتکار «ایمان افشاری» رئیس شعبه ۲۶ بیدادگاه ضد انقلاب تهران صادر شده است. این دو زندانی سیاسی به اتهام «بغی، محاربه و افساد فی الارض، عضویت در مجاهدین، جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» محکوم به اعدام شده‌اند.

زندانی سیاسی بهروز احسانی ۶۹ ساله، روز ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ در تهران دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات (بند ۲۰۹ اوین) منتقل شد و زیر شکنجه قرار گرفت. وی در حال حاضر در بند۴ زندان اوین به‌سر می‌برد.

مهدی حسنی ۴۸ساله ۲۰شهریور ۱۴۰۱ در زنجان دستگیر و به بند ۲۰۹ اوین منتقل و زیر شکنجه‌های فیزیکی و روانی قرار گرفت. او هم‌اکنون در بند ۸ زندان اوین محبوس است.

مقاومت ایران در اطلاعیه خود در ۲۰فروردین ۱۴۰۳ خبر دستگیری بهروز احسانی و مهدی حسنی را اعلام کرد و گفت دادستان رژیم آخوندها برای شماری از زندانیان سیاسی، از جمله مهدی حسنی و بهروز احسانی تقاضای حکم اعدام کرده است.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت پیش از این اعلام کرد رژیم آخوندها با اعدام و کشتار آن هم در سالگرد قیام ۱۴۰۱ می‌خواهد از انفجار خشم مردمی که خواهان سرنگونی آخوندها هستند جلوگیری کند و افزود رژیم بی‌عملی جامعه جهانی در برابر موج اعدامها را چراغ سبزی برای ادامه جنایت و قانون‌شکنی بین‌المللی تلقی می‌کند.

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و عموم مدافعان حقوق‌بشر و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی و نجات جان بهروز احسانی و مهدی حسنی و دیگر زندانیان در معرض اعدام فرامی‌خواند و بار دیگر بر ضرورت بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی تأکید می‌کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ شهریور ۱۴۰۳ (۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5535eda-5488-46e7-8394-5a86bedb4fe3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات