728 x 90

رویترز: منابع امنیتی گفتند اسراییل در ۵۰۰۰ پیجر حزب‌الله مواد منفجره جاسازی کرده بود

انتقال زخمی‌های انفجار پیجر به بیمارستانی در لبنان
انتقال زخمی‌های انفجار پیجر به بیمارستانی در لبنان

رویترز روز چهارشنبه ۲۸شهریور نوشت: یک منبع ارشد امنیتی لبنان و یک منبع دیگر به رویترز گفتند که آژانس جاسوسی موساد ماه‌ها قبل از انفجارهای روز سه‌شنبه، مواد منفجره را در داخل ۵۰۰۰پیجر وارد شده توسط حزب‌الله لبنان کار گذاشته است. این عملیات بی‌سابقه، هزاران پیجر را در سراسر لبنان منفجر کرد که منجر به کشته شدن ۱۵نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰۰۰نفر شد. به گزارش منابع دیگر، ۴۰۰نفر از زخمی‌ها در وضعیت وخیم به سر می‌برند و ۵۰۰نفر نیز یکی یا هر دو چشم خود را در اثر انفجار از دست داده‌اند.

این پیجرها از شرکتی در تایوان خریداری شده بود و بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، بخشی از محموله جدید ارتباطی حزب‌الله بودند که اخیراً وارد لبنان شده بود. تحلیل‌های انجام شده توسط رویترز نشان داد که قالب و برچسب‌های پشت پیجرها با نمونه‌های تولید شده توسط یک تولیدکننده تایوانی مطابقت داشته است.

آکسیوس گزارش داد که این عملیات بخش قابل توجهی از سیستم فرماندهی و کنترل نظامی حزب‌الله را مختل کرده است. تلگرام صابرین نیوز نیز نقل کرد که مواد منفجره جاسازی شده در پیجرها تنها ۲۰گرم بود و این دستگاهها پنج ماه پیش وارد لبنان شده بودند.

حزب‌الله لبنان بلافاصله پس از این انفجارها اسراییل را متهم به انجام این عملیات کرد و وعده داد که انتقام خواهد گرفت. علاءالدین بروجردی، عضو مجلس رژیم نیز ضمن محکوم کردن این حمله، خواستار پاسخ قاطع به اسراییل شد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، در نشست خبری روزانه گفت که آمریکا در این حوادث دخالتی نداشته و از عامل اصلی این حملات مطلع نیست.

سازمان ملل نیز از تلفات غیرنظامیان ابراز تأسف کرد و بر خطر تشدید تنشها در منطقه تأکید نمود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31b07ca1-2071-46cf-9e1e-e07374c41dd9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات