728 x 90

خودکشی در ایران,

سه خودکشی در یک روز

-

خودکشی، پدیده شوم تحت حاکمیت آخوندها
خودکشی، پدیده شوم تحت حاکمیت آخوندها
روز شنبه25اردیبهشت سه نفر در شیراز و مینودشت دست به خودکشی زده و متأسفانه جان باختند.
در ساعت 16عصر روز شنبه25اردیبهشت یک دانشجوی، سال آخر دانشگاه شیراز دست به خودکشی زد و متأسفانه جان سپرد‌. وی که مسعود ز معرفی شده، و 21سال سن داشت، سال آخر رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شیراز بود. رئیس دانشگاه شیراز خبر خودکشی این دانشجو را تأیید کرد و گفت: این دانشجو اهل شهرستان لامرد بوده است.

در مینودشت در استان گلستان نیز روز شنبه 25اردیبهشت دو نفر دست به خودکشی زده و متأسفانه جان باختند.

به گزارش رسانه‌های حکومتی یکی از آنها یک نوجوان 14ساله و دیگری یک فرد متأهل بوده است. گسترش خودکشی در ایران تحت حاکمیت آخوندها، نتیجه فقر و بیکاری و سرکوب و به اعتراف کارگزاران رژیم، اعتراض به وضع موجود است.

بیشتر بخوانید
فاجعه دردناک و تأسف‌بار خودکشیهای متعدد در هفته‌های اخیر در اثر گسترش فقر و ناامیدی و در اعتراض به اقدامات ستمگرانه رژیم آخوندی در حال گسترش است.
حسن هاشمی، وزیر بهداشت کابینه آخوند روحانی به آمار بالای افسردگی د‌ر ایران تحت حاکمیت آخوندها اعتراف کرد و گفت: ”۱۲ درصد از جامعه ما دچار افسردگی هستند و این موضوع نیاز به درمان دارد“.
وی که روز یکشنبه 19اردیبهشت95 در جلسه‌یی، در مورد بررسی پیشگیری از خودکشی سخنرانی می‌کرد افزود: ”در زمینه سلامت روان مشکلات قابل توجهی در ایران وجود دارد که متأسفانه این مباحث هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولان انکار می‌شود “.

در این جلسه یکی دیگر از رؤسای وزارت بهداشت رژیم به گسترش خودکشی اعتراف کرد و گفت: ”ابعاد اجتماعی خودکشی باید مورد توجه قرار گیرد… افراد بیکار بیش از دیگران دست به خودکشی می‌زنند همچنین میزان خودکشی در روستا‌ها ۳۰ درصد و مناطق شهری به ۷۰ درصد رسیده است“.

احمد حاجبی سن اقدام به خودکشی را بین ۱۵ تا ۲۴ سال اعلام کرد و افزود: ”بیشترین موارد خودکشی در افراد دیپلمه دیده شده است “.

خبرگزاری حکومتی ایسنا که این خبر را منعکس کرد افزود: ”از تعداد افرادی که سال گذشته در ایران دست به خودکشی زده‌اند تا کنون آماری از سوی وزارت بهداشت منتشر نشده است. اما بر اساس گزاش ۲۶ مرداد سال ۱۳۹۳ روزنامه مشرق و به‌نقل از رئیس سازمان پزشک قانونی کشور، در سال گذشته ۴۰۵۵ نفر بر اثر خودکشی در ایران فوت کرده‌اند“.

بی شک این چرخه مرگ و نابودی، تنها در یک حاکمیت مردمی که مبشر امید به زندگی و آینده روشن برای مردم ایران باشد از بین خواهد رفت.

یک عضو شورای شهر تهران درباره خودکشی کودکان در سال 94 می‌نویسد: از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ تعداد ۱۱۱ کودک در ایران اقدام به خودکشی کرده‌اند. این کودکان بین هشت تا سیزده سال سن داشته‌اند.

همچنین مشاور وزیر علوم رژیم در مصاحبه با یک خبرگزاری دولتی درباره گسترش خودکشی در بین دانشجویان می‌گوید:‌ خودکشی دومین علت اصلی مرگ در بین دانشجویان ایرانی است. و رسانه‌های رژیم از گسترش این پدیده شوم در شماری از استانهای کشور خبر می‌دهند و می‌نویسند: استانهای ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین میزان خودکشی در کشور را دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cdc9aad-1f33-4484-a96d-5b6cb72bfb97"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات