728 x 90

زندانیان سیاسی,

فشار به زندانی سیاسی محمدعلی طاهری و اتهامات جدید علیه وی

-

محمدعلی طاهری در زندان اوین
محمدعلی طاهری در زندان اوین
دژخیمان خامنه‌ای به‌منظور فشار بر زندانی سیاسی محمدعلی طاهری، پس از بازجویی علاوه بر این‌که اتهام مفسد فی الارض را دوباره مطرح کرده‌اند، اتهام عضویت در گروه‌های سیاسی را نیز به اتهامهای او اضافه کرده‌اند.

آذردخت طاهری خواهر این زندانی سیاسی به این اتهامها اعتراض کرد و گفت:‌ ”ما اکنون بیش از هر زمان دیگر نگران هستیم. طبق گفته وکلایش ایشان باید آزاد می‌شد اما الآن اتهام جدید برای او ساخته‌اند و اصرار به بازداشت موقت دارند. ما واقعاً متوجه نیستیم با او چه مشکلی دارند. چرا پس از پنج سال حبس اتهامهای جدید برای او می‌تراشند و اصرار به اعدام او دارند“.

وی افزود: ”نگه داشتن او به این شکل غیرقانونی است و نقض فاحش حقوق‌بشر است. وکلای او به عدم آزادی او و تمدید بازداشتهای موقت او اعتراض کرده‌اند. … آقای طاهری حکم پنج سال حبسش روز ۱۸ بهمن ماه سال گذشته تمام شد، جریمه نقدی ۹۰۰ میلیون تومانی او هم پرداخت شده بود، حکم اعدامش هم توسط دیوان عالی کشور نقض شده بود پس باید آزاد می‌شد اما به جای این‌که آزاد شود بازداشت موقت او مرتب تمدید می‌شود“..

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e0dcb99-8545-4be8-88af-8c0d89802781"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات