728 x 90

تشدید سرکوب ,

حکم ضدانسانی کور کردن چشم با اسید

-

کورکردن چشم توسط دژخیمان خامنه ای - آرشيو
کورکردن چشم توسط دژخیمان خامنه ای - آرشيو
بنا‌به حکم قضاییه جنایتکار رژیم آخوندی چشم دوم یک زندانی به نام مجتبی ساحلی هفته آینده در زندان گوهردشت کرج با اسید کور خواهد شد.

مجتبی ساحلی که از سال 88 در زندان گوهردشت کرج محبوس و به 10سال زندان محکوم شده است در تاریخ 12اسفند 93 اولین چشم خود را با تزریق اسید و در حضور دژخیم محمد شهریاری معاون دادستان ارتجاع در تهران از دست داد. وی اکنون که توانایی پرداخت دیه را ندارد. به او اطلاع داده شده که در هفته آینده چشم دوم خود را نیز به همان طریق وحشیانه از دست خواهد داد.

این زندانی 31سال سن دارد و اکنون در بند 2سالن 4 زندان گوهردشت کرج می‌باشد.

این زندانی متهم است بر روی راننده‌یی در قم اسید پاشیده و باعث نابینایی این فرد شده است.
 
بیشتر بخوانید:
 

گزارش عفو بین‌الملل: شکنجه و اعدام و قطع عضو در ایران ادامه دارد

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالیانه خود اعلام کرد: شکنجه و اعدام، قطع عضو، شلاق در ملأ عام، اعدام نوجوانان، محدودیت آزادی بیان و تجمعات، فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی، توقیف روزنامه‌ها و زندان کردن روزنامه‌نگاران ادامه دارد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود به خودداری رژیم ایران از ارائه کمکهای پزشکی و دارویی به زندانیان و ممانعت از اعزام زندانیان بیمار برای معالجه به خارج از زندان اعتراض کرده است.

عفو بین‌الملل به اقدامات ضدانسانی نظیر قطع عضو و نابینا کردن اشاره کرده و می‌نویسد: ”قطع انگشتان دو مرد در مشهد یا کور کردن یکی از چشم‌های فرد دیگری در کرج انجام شده است.

در گزارش عفو بین‌الملل به شلاق در ملأعام از جمله محکومیت 500نفر در شیراز به بهانه روزه‌خواری اشاره شده است.

عفو بین‌الملل همچنین در گزارش سالیانه خود به نادیده گرفته شدن حقوق زنان ، اقلیتهای قومی، دادگاههای ناعادلانه و ایجاد محدودیت‌ برای گروه‌های مختلف مذهبی اشاره کرده است.
این سازمان حقوق‌بشری استمرار تبعیض و نقض حقوق زنان در ایران را مورد توجه قرار داده است.

حکم ضدانسانی کور کردن چشم یک جوان ۲۸ساله

رژیم ضدبشری آخوندی روز 11مردادماه 1394حکم به قصاص چشم یک جوان 28ساله به‌نام حامد داد.
وی می‌گوید در سال 89 و وقتی که 23سال سن داشته به‌طور ناخواسته و در یک درگیری خیابانی باعث آسیب رساندن به چشم یک راننده شده بود.
حامد در دادگاه گفت: ساعت حدود ۱۲ شب بود و من در خانه نشسته بودم که مادرم با من تماس گرفت و گفت که ماشین پدرم با یک پژو تصادف کرده است. من برای کمک به پدرم به صحنه تصادف رفتم و واقعاً قصد آسیب رساندن به چشم کسی را نداشتم.

اجرای حکم کور کردن چشم با اسید

رسانه‌های حکومتی از اجرای حکم قصاص کورکردن با اسید در زندان گوهردشت کرج خبر دادند.
پیش از این اخباری مبنی بر فراهم نبودن شرایط اجرای حکم قصاص اسید پاشی منتشر شده بود و حتی قاضی اجرای احکام گفته بود که هیچ پزشکی حاضر به اجرای حکم اسیدپاشی نیست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/112cf0b0-9794-4b04-b7a5-c38f91284c3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات