728 x 90

اخبار سوريه,اخبار امريكا,

خالد خوجه: مخالفت آمریکا با ایجاد مناطق امن در داخل سوریه، میدان را برای رژیمهای ایران و روسیه خالی کرد

-

خالد خوجه رئیس سابق ائتلاف ملی سوریه
خالد خوجه رئیس سابق ائتلاف ملی سوریه
خالد خوجه رئیس سابق ائتلاف ملی سوریه روز چهارشنبه8اردیبهشت در مصاحبه‌یی با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: ”مخالفت آمریکا با ایجاد مناطق امن در داخل سوریه، میدان را برای رژیمهای ایران و روسیه خالی کرد و راه را برای گسترش دخالتهایشان در سوریه و کل منطقه هموار کرد.

وی افزود: ”در ارتباط با نقش رژیم ایران در منطقه باید گفت: تهران با استفاده از حوثیها به نیابت از خود در یمن دنبال فشار به عربستان است و برای به آشوب کشاندن کشورهای خلیج فارس از شیعیان موجود در این کشورها سوء‌استفاده می‌کند“..

بيشتر بخوانيد:

کاخ سفید از بمباران وحشیانه حلب توسط رژیم اسد ابراز انزجار کرد

ابراز انزجار جاش ارنست از حمله هوایی هواپیماهای اسد به بیمارستانی در حلب

کاخ سفید حملات هوایی جنگنده‌های رژیم اسد به شهر حلب را محکوم کرد. در حملات 24ساعت گذشته به حلب بیش از هفتاد تن غیرنظامی کشته شدند که در میان آنها تعدادی پزشک، کودک و زن به چشم می‌خورند.

به گزارش خبرگزاری رویتر 9اردیبهشت 95 جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید از این حملات که بیمارستانی را هدف قرار داده بود ابراز انزجار کرد. در حمله به این بیمارستان چند زن و کودک و هم‌چنین پزشک کشته شدند. این بیمارستان توسط سازمان پزشکان بدون مرز اداره می‌شد.

محمد علوش از اعضای ارشد هیأت عالی مذاکره‌کننده سوریه را بشار اسد را عامل این جنایات دانست.

بمباران و گلوله‌باران حلب بیش از ۶۰ کشته بر جای گذاشت

 

بمباران حلب

 

بمباران جنایتکارانه شهر حلب توسط جنگنده‌های اسد در 24ساعت گذشته بیش از ۶۰ کشته بر جای گذاشته که دست‌کم ۲۷ نفر از این تعداد در جریان بمباران یک بیمارستان کشته شده‌اند.
 
به گزارش خبرگزاریهای رویتر و آسوشیتدپرس، بامداد پنجشنبه ۹اردیبهشت95، بیمارستان قدس شهر حلب هدف حملات هوایی قرار گرفت که به کشته شدن شش نفر از پرسنل بیمارستان، سه کودک و دست‌کم ۱۸ نفر دیگر انجامیده است. سازمان پزشکان بدون مرز و کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ این بیمارستان را اداره می‌کنند.
 


سازمان پزشکان بدون مرز که شماری از پزشکانش در این بیمارستان مستقر بودند با اعلام این خبر گفت: یکی از قدیمیترین پزشکان متخصص اطفال شهر در میان کشته شدگان است.
روز پنجشنبه همچنین در جریان بمباران برخی مناطق مسکونی شهر حلب، دست‌کم ۲۰ نفر دیگر کشته شده‌اند.
 


طی روزهای گذشته اسد جنایتکار بمباران شهر حلب را افزایش داده است.

محمد علوش، مذاکره‌کننده ارشد اپوزیسیون سوریه، به آسوشیتدپرس گفت: حملات نیروهای اسد به حلب نشان می‌دهد که فضا برای هیچ‌گونه اقدام سیاسی مناسب نیست.

تنها در طول هفته گذشته حدود ۲۰۰ غیرنظامی در سوریه کشته شده‌اند که نیمی از آنها در حلب و نواحی اطراف آن بوده‌اند.

دی میستورا قرار است پنجشنبه 28 آوریل سندی را به شورای امنیت ارائه کند تا تصمیم‌گیری در مورد انتقال سیاسی در این کشور انجام شود. او گفت که جای امیدواری زیادی در این گفتگوها نیست، و آتش‌بس سوریه بارها، به‌ویژه در منطقه حلب و سه منطقه دیگر نقض شده است.

دی میستورا گفت: ’در هر 25دقیقه یک شهروند سوری در اثر جنگ و بمباران کشته می‌شود.’ او از روسیه و آمریکا خواست تا جلوی خشونتها را بگیرند.

جرج صبرا عضو هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه روز چهارشنبه 8اردیبهشت 95 گفت: ”اپوزیسیون سوریه در مذاکرات صلح شرکت نمی‌کند مگر این‌که درخواستهایش اجرا شود“.

وی که با خبرگزاری رویتر مصاحبه می‌کرد افزود: ”اقدامات واقعی روی زمین و در داخل سوریه اجرا نمی‌شود و هیأت عالی مذاکرات، شرکت خود در مذاکرات را به‌حالت تعلیق در آورده است “.

ریاض حجاب هماهنگ‌کننده کل هیأت عالی مذاکرات سوریه گزارشی از دو کشتاری که رژیم اسد در دوما، حومه دمشق و حلب مرتکب شده به دبیرکل سازمان ملل‌متحد و رئیس دوره‌یی فعلی شورای امنیت ارائه کرد“.
حملات رژیم اسد بیش از 30شهید و 55مجروح بر جای گذاشت.

استیون اوبراین هماهنگ‌کننده مسائل اورژانس سازمان ملل اعلام کرد، وضعیت در شهر داریا به‌شدت وخیم است. در این شهر غذا و دارو به‌شدت نایاب است و رژیم اسد تمامی راههای کمک‌رسانی را بسته است.

شهر داریا بیش از 4سال است که در محاصره رژیم اسد قرار دارد و هیچ‌گونه کمکهای انسانی و دارویی به آن نرسیده و توسط رژیم اسد و روسیه بمباران شده است.

قسمتی از گزارش استفان دمیستورا به شورای امنیت

استفان دمیستورا نماینده سازمان ملل‌متحد در سوریه گزارشی از دور سوم مذاکرات ژنو را به شورای امنیت ارائه کرد و گفت: دور کنونی مذاکرات آمیخته ای از وخامت بزرگ و درگیریهای نظامی است و آتش‌بس با خطری بزرگ روبه‌روست.

دمیستورا اشاره کرد: هدف، ادامه گفتگوهاست و دست کم تا قبل از ماه ژوئن دو دور مذاکره وجود خواهد داشت.

او از واشینگتن و مسکو خواست تا سریعاً دخالت کنند و دست به ابتکارعمل سریعی بزنند تا مذاکرات ژنو را نجات دهند.

دمیستورا هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس به همان سطحی باز گردد که در ماههای فوریه و مارس بود.

نماینده سازمان ملل‌متحد هیچ اشاره‌یی به موارد نقض آتش‌بس و کشتار مردم سوریه توسط رژیم اسد و متحدان آن نکرد.

او گفت: اختلاف نظرهای اصلی میان دولت اسد و اپوزیسیون بر سر انتقال سیاسی قدرت هنوز باقی مانده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68434616-346c-4057-b716-046947b6e62e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات