728 x 90

19 فروردين - حماسه اشرف,حمايت جهاني از مقاومت ایرا

بیانیه محکومیت هیأت دفاع از حقوق‌بشر در عراق در پنجمین سالگرد ۱۹فروردین

-

حماسه 19فروردین 90 در اشرف - ایستادگی با دستان خالی در مقابل زرهی و هاموی جنایتکاران و مزدوران رژیم در عراق
حماسه 19فروردین 90 در اشرف - ایستادگی با دستان خالی در مقابل زرهی و هاموی جنایتکاران و مزدوران رژیم در عراق
در پنجمین سالگرد قتل‌عام کمپ اشرف که مالکی جنایتکار و نفراتش، مزدوران آخوندها در 8آوریل 2011 مرتکب شدند و کماکان مورد تحقیق و حسابرسی قرار نگرفته‌اند، ما به ارواح شهدای این قتل‌عام درود می‌فرستیم و خواستار قصاص عادلانه و محاکمه آمران و عاملان این جنایت می‌باشیم، جنایتی که هرگز گذشت زمان آن را از یادها نخواهد برد.

این روزها پنجمین سالگرد قتل‌عام شنیعی که توسط ایادی نوری مالکی و به فرمان آخوندهای تهران در کمپ اشرف در استان دیالی در انتقام از مخالفینشان در عراق یعنی اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در 8آوریل 2011 صورت گرفت، می‌باشد، جنایتی که 36تن شهید و صدها مجروح به جای گذاشت، هم‌چنین بخشی از داراییهای ساکنان به‌دست این جنایتکاران مورد سرقت و غارت قرار گرفت و تعدادی از خودروها نیز به آتش کشیده شد. این جنایت به‌رغم توافقنامه تضمین و حفاظت ساکنان که بین دولت مالکی و طرف امریکایی، بعد از به‌دست گرفتن حفاظت کمپ توسط نیروهای عراقی و عقب نشینی نیروهای آمریکایی بود که مالکی به این توافق پایبند نشد و به التزاماتش وفا نکرد. این حملات نه تنها تا رفتن مالکی از پست نخست‌وزیری ادامه یافت بلکه بعد از وی نیز این حملات به آنها در کمپ لیبرتی ادامه یافت و یک حمله با 80موشک در تاریخ 29اکتبر 2015 صورت گرفت و نیات آخوندهای تهران را در نابودی مجاهدین چه به‌صورت تهاجم مستقیم و چه به‌صورت محاصره پزشکی و سایر اقدامات غیرانسانی علیه آنها را نشان داد و آنها را نه در یک کمپ پناهندگی بلکه یک زندان بزرگ توسط مدیریت این کمپ بوسیله دفتر فالح الفیاض در حزب‌الدعوه و و نیروهای مسئول حفاظت لیبرتی مورد هدف قرار داد، برخی از این افراد از زمان کمپ اشرف در حمله به آنها در سال 2011 شرکت داشتند که حتی امروز نیز از نصب دیوارهای سیمانی برای حفاظت از تجمعات ساکنان جلوگیری می‌کنند.

ما از سازمان ملل و دولت آمریکا خواهان کار برای برداشتن محاصره لیبرتی و حفاظت از ساکنان آن علیه هر نوع حمله و بردن جنایتکاران به پای میز محاکمه در دادگاههای بین‌المللی ذیربط هستیم تا عدالت و اصول حقوق‌بشر حاکم شود.

هیأت دفاع ازحقوق‌بشر در عراق
10آوریل 2016.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6195af99-470b-4a69-87c2-50528e013e50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات