728 x 90

دخالتهای ایران,آمريكاى جنوبى,

ادامه تحقیقات و رسیدگی قضایی به پرونده ترور آلبرتو نیسمن در آرژانتین

-

 -
-
تحقیقات و رسیدگی قضایی به پرونده ترور آلبرتو نیسمن در آرژانتین، تروریسم صادراتی حکومت آخوندی را بیش از پیش افشا می‌کند و زیر ضرب می‌برد.

 

نقش رژیم ایران در انفجار آمیا و ترور آلبرتو نیسمن
 
دکتر خوان پابلو بیگلیرو وکیل خانوادهٴ قاضی شهید آرژانتینی آلبرتو نیسمن، در یک مصاحبه اختصاصی با سیمای آزادی به تشریح چشم‌اندازها پس از ارجاع پرونده قتل او به دادگاه فدرال پرداخت.

 

 
دکتر خوان پابلو بیگلیرو – وکیل خانوادهٴ نیسمن:
ما از حکم دادگاه بسیار خوشحالیم، زیرا برای اولین بار قضات به این احتمال که قاضی نیسمن به قتل رسیده اذعان کردند. این بدان معنا است که بنا‌به استدلال ما وکلایی که قربانیان را نمایندگی می‌کنیم، قضات محکمه این احتمال را می‌پذیرند که یک قتل صورت گرفته است.
 
تظاهرات در آرژانتین علیه قتل آلبرتو نیسمن
 
اساساً، دلایل منطقی با مبنای علمی وجود دارد که نشان می‌دهد هیچ‌کدام از دستان آلبرتو نیسمن، نه دست راست و نه دست چپ او، سلاح را شلیک نکرده تا به زندگی او پایان بدهد. زیرا آزمایشات برای تشخیص آثار تیراندازی یا پودر باروت، همان‌طور که معمولاً به‌اصطلاح عمومی می‌گویند، نتیجه منفی داده است.
ما در عوض می‌دانیم که همان سلاح با همان مهمات در ۱۰۰ درصد موارد آثار تیراندازی به‌جای می‌گذارد.

علاوه بر این شرایط، ما جراحتی را در سر او یافتیم که هم‌خوان با زخم خارجی نیست؛ بلکه همخوان با یک جراحت داخلی ناشی از یک ضربه به اوست. ما همچنین آثار یک ضربه به پای چپ او را یافتیم که در کالبدشکافی به آن اشاره نشده بود؛ و این به من می‌گوید که آنها می‌توانستند از پشت سر به او ضربه بزنند تا او را نقش زمین کنند.

اما فراتر از همهٴ اینها ما در تمامی تحقیقات هیچ‌چیزی نیافتیم که به ما بگوید، این یک خودکشی بوده است. این بدان معنا است که هیچ‌کس، نه همسر سابقش، نه دخترانش، نه کارکنان و مقامات رسمی که زیر دست او کار می‌کردند، نه خبرنگاران و نه دوستان او یا افرادی که دائماً با او در تماس بودند، هیچ‌کدام اشاره نمی‌کنند که نیسمن تحت فشار، اضطراب یا ترسی قرار داشته که او را وادار به خودکشی کند. بلکه به‌عکس، آنها درباره یک شخص شجاع و با عزم و اراده صحبت می‌کنند که می‌خواست این‌را به نتیجه نهایی برساند.

 

تظاهرات در آرژانتین علیه قتل آلبرتو نیسمن
 
و در آخر، شما نمی‌توانید این واقعیت را نادیده بگیرید که فردی که با یک گلوله در سرش پیدا شد، آلبرتو نیسمن است کسی که 4روز قبل رئیس‌جمهور سابق کریستینا کرشنر و وزیر خارجه او را به‌دلیل ایجاد مانع در تحقیقات در مورد حمله تروریستی به (مرکز) آمیا تقبیح کرد و قرار بود ۲۴ ساعت بعد به کنگره برود تا گزارشی را به قانون‌گذاران ارائه دهد. ولی جسد او با یک گلوله در سرش پیدا شد. این بسیار عجیب است و باید مورد تحقیق قرار گیرد.
 
تظاهرات در آرژانتین علیه قتل آلبرتو نیسمن
 
وکیل خوان پابلو بیگلیرو در پاسخ به این سؤال که آیا به درازا کشیدن تحقیقات درباره قتل نیسمن ارتباطی با تحقیقات او درباره بمب‌گذاری تروریستی بوئنوس آیرس و نقش رژیم آخوندی در آن نداشته است، تصریح کرد:
اینکار وقت گرفته زیرا تحقیقات پیچیده است و به‌طور مؤثر همان‌طور که شما در سؤال گفتید، ما نمی‌توانیم این امر را رد کنیم که رابطه‌یی بین تحقیقات انجام‌شده توسط قاضی آلبرتو نیسمن برای یافتن عاملان بمب‌گذاری آمیا در جمهوری آرژانتین و مرگ او وجود دارد. در تحقیقات آلبرتو نیسمن، او یک کیفرخواست علیه مقامهای ارشد رژیم ایران ارائه داده بود و تصادفاً سال گذشته آرژانتین روابط خود را با رژیم ایران از سر گرفت و این فرضیه وجود دارد که آقای نیسمن یک مانع برای شروع این روابط بود و ضروری بود که او از سر راه برداشته شود.

 

 
دکتر بیگلیرو درباره انتظار وکلای خانوادهٴ نیسمن و موکلینشان از تحقیقات دادگاه فدرال، تأکید کرد:
ما طبعاً خوش‌بین هستیم. ما معتقدیم که می‌توانیم سعی کنیم حقیقت را پیدا کنیم.
در این امر 3 موضوع مهم وجود دارد:
 اول، دانستن این‌که آلبرتو نیسمن چگونه مرد و ما متقاعد شده‌ایم که این یک قتل بوده و امیدواریم با مدارکی که داریم بتوانیم این را نشان بدهیم.
دوم، ما خواهان آن هستیم که دلیل مرگ آلبرتو نیسمن را بدانیم و این بخش پیچیده‌تر خواهد بود.
سوم، ما می‌خواهیم عامل یا عوامل پایان دادن به زندگی او را شناسایی کنیم.
ما امیدواریم که با انتقال تحقیقات به حوزه قضایی فدرال، این تحقیقات بتواند به‌طور قطعی به‌پیش برود؛ نه فقط برای قربانیان که ما آنها را نمایندگی می‌کنیم، بلکه این در جهت منافع کل جامعه است. از شما بسیار متشکرم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be83de42-da6c-4ca0-a74d-411de7a23c1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات