728 x 90

كمپ ليبرتى,

۲میلیون و۳۶۲هزار دلار هزینه‌های خدمات درمانی ساکنان لیبرتی در محاصره ضدانسانی پزشکی در سال۲۰۱۵

-

اطلاعیه کمیته امداد پزشکی مجاهدین خلق- کمپ لیبرتی.DOC
اطلاعیه کمیته امداد پزشکی مجاهدین خلق- کمپ لیبرتی.DOC
کمیته امداد پزشکی مجاهدین در لیبرتی هزینه‌های درمانی مجروحان و بیماران در سال2015 را در شرایط محاصره ضدانسانی پزشکی و حمله سنگین موشکی به اطلاع هموطنان می‌رساند.
آخرین حمله موشکی در 7آبان 1394 به لیبرتی؛ 24شهید و صدها مجروح و مصدوم شامل 25مورد نقص‌عضو بر جای گذاشت. این حمله با انهدام و تخریب بسیاری از اماکن و امکانات و حدود 10میلیون دلار خسارت مادی از جمله تخریب و انهدام بخشی از امکانات درمانی و دارویی همراه بود.
جمع مخارج خدمات درمانی لیبرتی در سال2015 به 2میلیون و 362هزار و 980دلار بالغ می‌شود. این هزینه‌ها، شامل درمان و دارو و مواد اولیه پزشکی و دندانپزشکی و هزینه عملهای جراحی در بیمارستانهای عراقی و نیز خدمات تخصصی شورای پزشکان لیبرتی است.
هزینه‌های پرداخت شده امداد پزشکی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط هموطنان و یاران اشرف‌نشان در داخل و خارج ایران و رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت تأمین شده است. کمیته امداد پزشکی مجاهدین در لیبرتی صمیمانه‌ترین سپاس‌ها و تشکرات خود را در این خصوص به مشتاقان آزادی میهن و پشتیبانان رزمندگان آزادی مردم ایران تقدیم می‌کند.
به‌دلیل عدم دسترسی آزادانه به خدمات پزشکی در حال حاضر در مجموع 782مجاهد خلق شامل 125خواهر مجاهد و 657برادر مجاهد در انتظار مداوا و معالجات تخصصی پزشکی قرار دارند. در سال2015 میلادی به‌خاطر انواع و اقسام محدودیتها و خطرات، به‌طور متوسط روزانه 3بیمار از لیبرتی برای درمان به مراکز پزشکی بیرونی رفته‌اند.
این در شرایطی است که صدها بیمار و مجروح از لیبرتی با هزینه‌های فوق‌العاده زیاد به خارج اعزام شده‌اند و مخارج بستری شدن و عملهای جراحی آنها در بیمارستانهای کشورهای مختلف بدون برخورداری از حق بیمه، بسیار سنگین بوده است.
سیاست ادامه‌دار محاصره پزشکی در لیبرتی و محروم کردن عمدی مجاهدین از دستگاهها و تجهیزات پزشکی خودشان در اشرف، سیاست ضدانسانی دیکته شده از سوی فاشیسم دینی حاکم بر ایران است. مقاومت ایران، ادامه این سیاست ننگین در سال2015 را در اطلاعیه‌های متعدد از جمله اطلاعیه‌های دبیرخانه شورا در 13ژانویه 2015، 22ژانویه، 30ژانویه، 4فوریه، 15آوریل، 2مه، 18مه، 17اوت، 24اوت، 11سپتامبر و نیز اطلاعیه‌های پس از حمله موشکی 29اکتبر 2015؛ بارها و بارها خاطرنشان کرده است.
در محاصره ضدانسانی پزشکی که یک جنایت آشکار و مستمر علیه بشریت و نقض همه قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی است و از سال2009 توسط مالکی تحمیل شده تا کنون 27مجاهد خلق جان باخته‌اند. بدون تردید شهادت اغلب آنها در صورت دسترسی به خدمات پزشکی، اجتناب پذیر بود. مجاهدانی که در سال2015 اساساً به‌خاطر همین محاصره جان باختند، عبارتند از: مهین افضلی، اصغر شریفی، علی سالاری، جلال عابدینی، هادی تعالی، عبدالعلی قنبری.
کمیته امداد پزشکی مجاهدین در لیبرتی بار دیگر با توجه به تعهدات مکتوب و مکرر دولت آمریکا و ملل‌متحد در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواهان پایان دادن به این محاصره ضدانسانی و دسترسی آزادانه و بی‌قید و شرط ساکنان به کلیه خدمات پزشکی و درمانی و انتقال دستگاهها و تجهیزات ضروری از اشرف به لیبرتی است.
17بهمن 1394 (6فوریه 2016)
 
مسئول کمیته: زهره بنی جمالی
شورای پزشکان: دکترناهید بهرامی- دکترطیبه فروغی - دکترجواد علوی- دکتر یحیی کمالی
دکترحسن جزایری- دکتر صالح اسحاق تبار - دکتر عباس شاهی- دکتر مهدی کلوشادی- دکتر مسلم زاهدی - دکتر جلیل ارسی
نمایندگان اعزامی شورای پزشکان و کمیته امداد در آلمان و آلبانی: دکتر هادی مدقالچی- دکتر خدیجه آشتیانی -میرکاظم حسینی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d695217-b514-46fd-9099-684892d31205"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات