728 x 90

اعدام در ملأعام ,اعدام دسته جمعي,تشدید سرکوب ,

انتشار گزارش جدید عفو بین‌الملل در مورد اعدام نوجوانان در ایران همزمان با سفر اروپایی آخوند روحانی

-

گزارش جدید عفو بین‌الملل در مورد اعدام نوجوانان در ایران
گزارش جدید عفو بین‌الملل در مورد اعدام نوجوانان در ایران
سه‌شنبه 6بهمن ماه 94- سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی 110صفحه‌یی در رابطه با اعدام نوجوانان در ایران تحت حاکمیت آخوندها نوشت در فاصله سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ حداقل ۷۳ نوجوان در ایران اعدام شدند و دهها نفر در شرایط مشابه منتظر اعدام هستند.
عفو بین‌الملل در این گزارش با عنوان ”بزرگ شدن در سایه اعدام: مجازات اعدام و مجرمان زیر ۱۸ ساله در ایران“، نام و محل ۴۹ نفر از نوجوانانی که با حکم اعدام روبه‌رو هستند را جمع‌آوری کرده و گفته است که رقم واقعی احتمالاً بالاتر است.

سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ شمار نوجوانانی که به‌خاطر جرایم مرتکب شده زیر ۱۸ سالگی در ایران با اعدام روبه‌رو هستند، را بیش از ۱۶۰ نفر اعلام کرده بود.
عفو بین‌الملل نوشته است رژیم ایران یکی از بزرگترین آمارهای اعدام در جهان را دارد.

این گزارش می‌افزاید ”رژیم ایران هم‌چنان از باقی جهان عقب است، چون قوانینی را حفظ کرده که امکان صدور حکم اعدام برای دختران از سن ۹ سالگی و پسران از سن ۱۵ سالگی را فراهم می‌کند.“

احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ایران در گزارشی که اواخر ماه اکتبر منتشر کرد نسبت به افزایش شمار اعدامها در ایران ابراز نگرانی کرد و گفت که سرانه اعدام در ایران از هر کشور دیگری در دنیا بالاتر است.
به گفته او، روند افزایش شمار اعدامها از سال ۲۰۰۵ آغاز شده و در سال ۲۰۱۴ با ۷۵۳ اعدام به اوج رسیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26673677-7792-49d8-8a67-6b141e3421ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات