728 x 90

اخبار يمن,

ضربات نیروهای مقاومت به شبه‌نظامیان حوثی در تعز یمن

-

--
--
در یمن، جبهه تعز هم‌چنان شعله‌ور است.
تلویزیون العربیه:
بعد از آن‌که مقاومت مردمی‌توانست جبهه غربی شهر تعز را باز کند نبردها در این شهر محاصره شده توسط حوثیها تشدید شده است. در جبهه کرش راهده نیز نیروهای ارتش ملی بعد از درگیریهای شدید موفق شدند بر مرکز شهرستان شریجه مسلط شوند.

شبه‌نظامیان حوثی روز به روز متحمل تلفات بیشتری می‌شود. ابراهیم بدرالدین الحوثی برادر سرکرده حوثیها در جریان بمبارانهای ائتلاف عربی به هلاکت رسید. وی در منطقه آل سیف در شمال شهر صعده کشته شد.

ابراهیم الحوثی در عملیاتی نظامی به‌ویژه در صعده و در مرزهای عربستان سعودی نقش تعیین‌کننده داشت. او در تهاجم به صنعاء و اشغال آن در 21سپتامبر 2014 شرکت داشت. یک کودتای نظامی که باعث شد شبه‌نظامیان بر تمامی مؤسسات و نهادهای دولتی مسلط شوند

هواپیماهای ائتلاف مواضع کودتاگران در صنعاء و اطراف آن را مجدداً بمباران کردند. بمبارانهای فشرده غرب پایتخت را هدف قرار داد. جنگنده‌های ائتلاف همچنین منطقه میان صنعا با استانهای مرکزی و جنوبی و پادگان نهدین در شمال پایتخت را بمباران کردند.

انبارهای سلاح در جبل نقم در شرق پایتخت نیز هدف حملات هوایی قرار گرفت.

بمبارانها در مناطق مختلف یمن، با گسترش عملیات و نبردهای مقاومت مردمی با شبه‌نظامیان حوثی همزمان بود. مقاومت در شمال استان ضالع اعلام کرد منطقه یعیس و ارتفاعات جنوبی شهر دمت را تصرف کرده است. یک منبع در مقاومت گفت: یکی از سرکردگان حوثی به‌نام ابولیث الغربالی را به اسارت گرفته‌اند.

در تعز نیز درگیریها و تبادل آتش میان مقاومت و ارتش ملی از یک‌سو و شبه‌نظامیان حوثی از سوی دیگر در مناطق شمال شهرستان شریجه جریان دارد. این منطقه شاهد پیشروی نیروهای مقاومت بود.

در استان شبوه نیز در جریان کمین‌گذاری مقاومت مردمی در شهرستان عسیلان ، ستون نظامی شبه‌نظامیان حوثی در این منطقه منهدم گردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b11d24b-fc52-4560-9462-ac72788dc82f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات