728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

بالا گرفتن جنگ درونی با شروع اجرای برجام

-

دعوا در مجلس ارتجاع
دعوا در مجلس ارتجاع
جدال در زمینه زهرخوران اتمی و پذیرش برجام هم‌چنان یکی از موضوعات اصلی جنگ باندی در میان باندها و سران نظام آخوندی است، به‌نحوی که پس از گذشت چند ماه از پذیرش برجام توسط رژیم، آخوندحسن روحانی از کارشکنیهای باند مقابل در مرحله پسا برجام گله می‌کند.

یکی از محورهای اصلی سخنرانی روحانی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات رژیم گلایه از کارشکنی باند رقیب در مرحله پسا برجام بود، و در این رابطه باند مقابل را مورد حمله قرار داد و گفت: ”اگر پسا برجام ما بیائیم یأس را در جامعه منتشر بکنیم، مردم رو نسبت به آینده ناامید کنیم، هر روز داستان‌سرایی کنیم، هر روز مردم رو بترسونیم، امروز از فوق حمله می‌کنند فردا از یسار پس فردا از یمین، بابا بردارید دست برداریم از این حرفها. اما مداوم فضای جامعه رو مسموم کردن برای این‌که نگذاریم از فضای پسا برجام استفاده کنیم، این فضای به‌وجود آمده رو ما باید بهره‌برداری بکنیم“. (تلویزیون شبکه خبر17آبان 94)

علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم نیز ضمن دفاع از برجام با تأکید بر این‌که بحث هسته‌یی با دستور خامنه ای و پیام او تمام شد گفته است: ”ایشان در پیامشان گفتند که «با مصوبه مجلس و شورای امنیت برجام را تأیید می‌کنم بنابراین باید بحث خاتمه یابد نه این‌که دوباره بحثهایی در این رابطه صورت گیرد، اکنون زمان درست اجرای برجام است حال بیان حرفهای دیگر چه خاصیتی برای کشور دارد». (آرمان 18آبان 94)

پاسدار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم نیز در مورد مذاکرات و توافق اتمی گفته ”: ما مذاکره نکردیم که به توافق نرسیم، ما مذاکره کردیم که اگر به توافق رسیدیم آن را اجرا کنیم“.

در مقابل این جبهه واحد از سران رژیم در دفاع از زهرخوران اتمی، دلواپسان باند خامنه‌ای نیز صف کشیده‌اند که تا آنجا که می‌توانند جلو دولت آخوند حسن روحانی در جهت اجرایی شدن برجام بپیچند
به‌رغم این‌که خامنه‌ای برجام را تصویب کرده و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

زاکانی رئیس کمیسیون برجام گفته است فعالیت این کمیسیون تا پایان دوره کنونی در بهار سال آینده قانونی است و موضوع توقف جمع‌آوری سانتریفیوژها در هفته آینده در مجلس رژیم مورد بررسی قرار می‌گیرد. (خبرگزاری مهر16آبان 94)
حرفهای زاکانی در شرایطی است که وظیفه کمیسیون برجام بررسی آن و ارایه گزارشی در مورد آن به مجلس رژیم بود، که این کار انجام گرفت.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم در یک موضعگیری کاملاً مخالف با موضع زاکانی اعلام کرد «استمرار فعالیت کمیسیون برجام غیرقانونی است». (آفتاب یزد 18آبان 94)

آخوند حمید روحانی وابسته به باند خامنه‌ای دیپلوماسی لبخند روحانی را علت تحقیر رژیم توسط آمریکا دانست و گفت: «تحقیر‌هایی که ملت ایران به واسطه مذاکرات هسته‌یی متحمل شده‌اند در این دو سال بیشتر از ۳۶ سال گذشته بوده است»
آخوند آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه رژیم نیز در یک رویارویی آشکار با روحانی و دولتش با اشاره به جزئیات برجام گفته است برخلاف تبلیغات و بزرگنمایی‌ها اینها افتخار آمیز نیست و ”نباید هر کسی منتقد برجام است با توهین و افترا کوبیده شود آنوقت از آزادی نقد هم سخن بگویند“. (تلویزیون شبکه خبر18آبان 94)

نزاع در رأس و بدنه نظام آخوندی در مورد زهرخوران و برجام به جایی رسیده است که باند خامنه‌ای علیه دولت روحانی و وزیر خارجه او شب نامه پخش می‌کند. در این رابطه روزنامه جمهوری وابسته به رفسنجانی 18آبان 94 نوشته است: ”در قم، یک هفته‌نامه دو برگی تحت عنوان «رصد» میان مردم و از جمله در نماز جمعه توزیع می‌شود که خود را منتسب به «بسیج دانشجویی دانشگاه قم» معرفی می‌کند و حاوی توهین به مقامات دولتی و در مواردی ضدیت با اقدامات ملی است. در تازه‌ترین شماره این هفته‌نامه دو برگی، کاریکاتورهایی از دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به چاپ رسیده و وی با عنوان «ظریف الممالک» متهم به تهاجم به ملت شده و اعضاء گروه مذاکره‌کننده هسته‌یی نیز مورد تمسخر قرار گرفته‌اند“.

علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم نیز در جلسه شورای اداری استان البرز به برخی تخریبها و شبنامه نویسیهای باند خامنه‌ای اشاره کرده و گفته است «اگر در جلسات پنهانی علیه این و علیه آن برخی افراد شب‌نامه پخش کرده و دیگران را متهم کنند. این موضوع موجب ایجاد دشمنی می‌شود. تهمت‌زدن به‌هم و آزرده‌ کردن دیگران رفتاری غیراصولی در یک حکومت است“. (شرق18آبان 94).

دلایل این میزان از رویارویی و جنگ و جدال کم سابقه در نظام آخوندی در آستانه انتخابات که زمان تعیین‌تکلیف تعادل‌قوا در درون رژیم است می‌تواند موارد زیر باشد:
با آغاز اجرایی شدن برجام و عملکرد عمیق‌تر زهر اتمی تنشها در درون رژیم بالاتر رفته و تعادل درونی ان را بیش از پیش بهم زده است.
به بن‌بست رسیدن حضور جنگ‌افروزانه رژیم در سوریه که چیزی بالاتر از جام زهر منطقه‌یی برای رژیم است. که این وضعیت بهم خوردن تعادل قوای درونی را مضاعف می‌کند.
اضافه بر اینها وضعیت بحرانی اقتصاد از هم پاشیده رژیم وسفره‌های خالی مردم و وحشت رژیم از خطر برزگ خیزش اجتماعی، به این تنشها می‌افزاید.

بنابراین بحرانهای لاعلاجی که رژیم در آن گیر افتاده است لاجرم جنگ هژمونی را با توجه به در پیش بودن انتخابات به مدارهای بالاتر می‌رساند که طبعاً در ماه‌های آینده باید در انتظار شدت و حدت بیش از پیش آن باشیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e493e97-24da-4687-bc85-45f1b9a658b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات