728 x 90

دخالت رژيم در عراق,

احمد چلبی، نقش مخربی در عراق ایفا می‌کند

-

احمد چلبی عامل رژیم ایران در عراق
احمد چلبی عامل رژیم ایران در عراق
روزنامه واشنگتن پست در شماره دیروز خود، نقش احمد چلبی، عامل رژیم آخوندی و پیشبرنده خط این رژیم در انتخابات عراق را مورد بررسی قرار داده است.

واشینگتن پست نوشت: چلبی به نقشی بازگشته است که قبل از اشغال عراق توسط آمریکا بازی می‌کرد که بسیاری آن را مورد انتقاد قرار دادند.
واشینگتن پست نوشت: اطلاعات غلطی که چلبی به آمریکا داد در پروسه به نفع مطامع خودش عمل نموده است.
این روزنامه افزود: ظهور مجدد چلبی باعث عصبانیت مقامات آمریکایی و برخی مقامات عراقی گردید که از حذف سنیها بیمناک بودند.

عزت شاهبندر گفت: حتی اگر چلبی در عراق بماند آنقدر به دنبال به دست آوردن پست نخست وزیری است که حاضر است به‌خاطر آن جان بدهد.
واشینگتن پست افزود در سال 2004 مقامات آمریکا چلبی را متهم به جاسوسی برای رژیم ایران کردند. بسیاری بر این عقیده هستند که آن چه او در مسند ریاست کمیته بعث زدایی، با تصمیمات شتاب زده و فله‌یی انجام داد، تخم جنگهای فرقه‌یی بعد از آن را پراکند. امروز نیز به دلیل این که پارلمان هنوز اعضای جدیدی برای هیأت حسابرسی انتخاب نکرده است، چلبی اهرم قدرت در این کمیته که ادامه همان کمیته بعث زدایی است را در دست دارد. این کمیته بیش از 500 کاندیدا را که اساساً کاندیداهای سکولار بودند از انتخابات حذف کرد و رسیدگی به شکایات این کاندیداها به یک هیأت قضات محول گردید، ولی این هیأت پشت درهای بسته به این موضوع رسیدگی کرد.
واشینگتن پست افزود، علی اللامی، دستیار چلبی، در مصاحبه‌یی گفت: «هزاران افسر دیگر که ما معتقدیم به ایدئولوژی بعث وفادار هستند (اخراج) خواهند شد».

مقامات ایالات متحده نگران هستند که اگر چنین چیزی به وقوع بپوندند، فرماندهان نظامی آمریکا افسران عراقی را که طی سالیان آموزش داده‌اند از دست خواهند داد.
یک فرمانده ارشد آمریکایی که نخواست نامش به دلیل موقعیت شغلیش فاش شود گفت: «آنها تلاش خواهند کرد ژنرالهای (عراقی) نزدیک به ایالات متحده را اخراج کنند و به‌جای آنها افسران وفادار به (رژیم) ایران را جایگزین نمایند و این به منافع درازمدت آمریکا لطمه می‌زند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa8db3d3-777d-4103-80bf-f5a5eacd757c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات