728 x 90

اخبار يمن,اخبار خليج فارس,

سخنگوی ائتلاف عربی: تا تسلیم شدن حوثیها به قطعنامه شورای امنیت به‌عملیات نظامی در یمن ادامه می‌دهیم

-

ژنرال احمد العسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی
ژنرال احمد العسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی
ژنرال احمد العسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری سعودی روز جمعه 17مهر 94 در گفتگویی با تلویزیون العربیه گفت: نیروهای ائتلاف تا تحقق اهداف تعیین شده یعنی بازگرداندن دولت قانونی و ایجاد ثبات و امنیت در یمن به‌عملیات نظامی خود علیه شبه‌نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح ادامه خواهند داد.

العسیری افزود: «ما برای تحقق اهداف از چند راه عمل می‌کنیم یا از طریق اجرای کامل قطعنامه 2216 سازمان ملل‌متحد توسط حوثیها یا از طریق ادامه عملیات نظامی تا بیرون راندن آنها از مناطقی که اشغال کردند».

سخنگوی نظامی نیروهای ائتلاف عربی گفت: «چنان‌چه حوثیها به آتش‌بس تن بدهند و به قانونی بودن و مشروعیت حکومت منصور هادی اعتراف کنند، این اعتراف رسمی باید از سوی دولت یمن و سازمان ملل‌متحد به‌طور رسمی اعلام گردد».

به گفته رسانه‌های بین‌المللی پیشنهاد پایان دادن به جنگ در یمن قرار است طی مراحلی به اجرا گذاشته شود. مرحله اول اعلام آتش‌بس، سپس عقب‌نشینی حوثیها از همه شهرها و بازگشت حکومت قانونی یمن به صنعا.
حوثیها باید سلاحهای خود را زمین گذاشته و آن را تحویل دولت قانونی یمن بدهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54ccabd2-7860-4005-8f02-b54cfbba6b90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات