728 x 90

,اخبار يمن,

ژنرال حسن ظافر: هدف نهایی عملیات مأرب، فتح صنعاست

-

--
--
مصاحبه با ژنرال حسن ظافر کارشناس نظامی و استراتژیک در ریاض در مورد تحولات یمن:
ژنرال حسن ظافر کارشناس نظامی و استراتژیک از ریاض وجوه مختلف این عملیات را تشریح می‌کند.
 تلویزیون الجزیره: چگونه امکان دارد عملیات و تعیین‌تکلیف نظامی در استانهای اب و تعز را تسریع کرد که طی روزهای گذشته مقداری کندی داشته است؟
ژنرال حسن ظافر کارشناس نظامی و استراتژیک از ریاض:
استان اب بجز مرکز استان به‌طور کامل آزاد شده است. عملیات آزادسازی جوف هم به‌زودی شروع خواهد شد. به یاری خدا مناطق دیگر نیز آزاد خواهند شد و به هدف نهایی که همان فتح صنعاء است خواهند رسید.

تلویزیون الجزیره:
اولویت استراتژی ائتلاف عربی چیست؟
ژنرال حسن ظافر:
اهداف ائتلاف عربی بسیار حساب شده است چرا که نمی‌تواند نیروی انبوه و نابود کننده به‌کار بگیرد زیرا مردم در شهرها حضور دارند و زیرساختها را نمی‌خواهد نابود کند. این جنگ در واقع جنگی میان دو ارتش نیست که هر کدام بتواند برای دیگری طراحی کند که در چه مرحله‌ای یا در مرحله نهایی بر دیگری پیروز شود. جمعیت در مناطق مرکزی یمن که شبه‌نظامیان حوثی در آن حضور دارند، میلیونی است شاید بیش از 10 میلیون شهروند در این مناطق زندگی می‌کنند. بنابراین اگر ائتلاف نیروی نابود کننده وارد کند، احتمال می‌رود خیلی از مردم آسیب ببینند. بنابراین اینکار را نمی‌کند. به‌نظر من اولویت استانهای شرقی یعنی مأرب و جوف هستند زیرا اولاً به صنعا نزدیک هستند و ثانیا به مرزهای عربستان سعودی و خطوط امدادرسانی اصلی ائتلاف که از سعودی می‌آید، نزدیک هستند. در حال حاضر هدف تسخیر مأرب است و بعد استان حدیده و بعد استانهای مرکزی یمن. سپس استانهای کوچک شمالی مانند صعده و عمران هدف عملیات خواهند بود.

شکی نیست هدف نهایی همان‌طور که یک ضرب‌المثل یمنی می‌گوید ناگزیر صنعا است هر چند هم که زمان به طول به‌انجامد. پس هدف نهایی صنعاست و صنعا یعنی یمن. تمامی اجزاء جامعه یمن و تنوع اجتماعی این کشور از تمامی استانهای دیگر در صنعا زندگی می‌کنند بنابراین صنعا همان یمن است و یمن همان صنعاست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cd3b700-2b63-47bc-bd32-8edd4dc3076b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات