728 x 90

,مذاكرات هسته اي,اخبار امريكا,روابط ایران آمریکا,

وزیر امور خارجه آمریکا آخرین وضعیت مذاکرات در وین تشریح می‌کند

-

جان کری وزیر خارجه آمریکا
جان کری وزیر خارجه آمریکا
جان کری وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه 18تیر 94 در یک کنفرانس مطبوعاتی در وین آخرین وضعیت مذاکرات اتمی با رژیم ایران را تشریح کرد.

جان کری گفت:
دو هفته است این‌جا در وین هستیم. بگذارید به شما اطمینان بدهم، ما در این‌جا نمی‌بودیم که فقط به مذاکره به‌خاطر مذاکره ادامه دهیم. ما این‌جا هستیم زیرا معتقدیم که در حال پیشرفت واقعی به سمت یک توافق جامع می‌باشیم. اما همان‌طور که من بارها گفته‌ام و همان‌طور که من شب گذشته با اوباما صحبت کردم، ما برای همیشه دور میز مذاکره نخواهیم نشست. ما همچنین می‌دانیم که نباید تنها به‌خاطر این‌که ساعت به نیمه‌شب رسیده، بلند شده و برویم. من تأکید می‌کنم با توجه به کارهای این‌جا که به‌طور باورنکردنی، جنبه تکنیکی دارد، خطرات خیلی خیلی بالایی وجود دارد، لذا ما دستپاچه نخواهیم شد و عجله نخواهیم کرد و به خودمان اجازه نخواهیم داد که در هیچ‌کدام از جوانب این کار، عجله بخرج دهیم. تمام چیزی که ما بر روی آن متمرکز هستیم، کیفیت توافقنامه است و این چیزی است که ما هم‌چنان کارمان را با آن تعریف می‌کنیم. اگر در پایان، ما بتوانیم به یک توافق دست‌یابیم، این توافق باید توافقی باشد که بتواند در برابر آزمایش زمان دوام بیاورد. این آزمایشی برای چند روز یا چند هفته یا چند ماه نیست. این آزمایشی برای دهه‌ها است. این هدف ما در این‌جا است. واقعیت ساده این است که به‌رغم تمامی پیشرفتهایی که به‌دست آورده‌ایم که واقعی هستند، برخی موضوعات دشوار هم‌چنان حل ناشده باقی مانده‌اند. ما می‌دانیم که تصمیمات سخت به مرور زمان، آسان‌تر نمی‌شوند. به هر طریق، این تصمیمات باید خیلی زود گرفته شوند. دقیقاً به همین دلیل است که همه هیأتهای ما در وین، هم‌چنان به سختی تلاش می‌کنند و به همین دلیل، تعدادی از همکاران من شب گذشته برگشتند و اکنون در این‌جا هستند تا ما بتوانیم به فشار بر سر موضوعات سخت ادامه دهیم و ببینیم که آیا در نهایت آن توافق خوبی که برای آن این‌قدر سخت تلاش کرده‌ایم، ممکن است به‌دست آید یا نه. این چیزی است که ما داریم روی آن کار می‌کنیم و به‌کار کردن روی آن ادامه می‌دهیم.
خبرنگار: شما چه مدت مایل هستید در وین بمانید؟
جان کری: من همین الآن گفتم. ته آن تا بی‌نهایت باز نیست. اوباما شب گذشته کاملاً برای من روشن ساخت که نمی‌توان برای همیشه منتظر ماند تا تصمیمی گرفته شود و ما این را می‌دانیم. اگر تصمیمات سخت گرفته نشود، ما مطلقاً آماده‌ایم که خواستار پایان این روند شویم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9943aa3f-4cb3-4a91-a56f-0f9db295703b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات