728 x 90

مذاكرات هسته اي,

دست به دعا شدن برای موفقیت مذاکرات، چرا؟

-

مذاکرات هسته ای
مذاکرات هسته ای
مهره‌ها و ایادی رژیم این روزها برای موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی دست به دعا شده‌اند، و از ایادی نظام ولایت هم می‌خواهند برای موفقیت تیم هسته‌یی دعا کنند.
آخوند صدیقی امام جمعه خامنه‌ای 5تیر 94 در نماز جمعه تهران مهمترین مسأله روز رژیم را مسأله هسته‌یی و مذاکرات می‌داند و موفقیت تیم هسته‌یی را در گرو عبور دادن نظام از ”پیچ خطرناک و حساس تاریخی“ می‌داند که نظام در آن گیر کرده است.
آخوند صدیقی در این زمینه می‌گوید: ”مردم باید در این شبها دعا کنند، سرنوشت آینده است. فقط ما نیستیم، یک پیچ خطرناک و حساس تاریخی است“.
پاسدار فیروزآبادی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح رژیم نیز برای دولت روحانی و تیم مذاکره‌کننده سنگ‌تمام می‌گذارد و به باندهای درونی رژیم توصیه می‌کند که ”همه باید یکپارچه پشتیبان دولت“ باشند و ”در شبهای مبارک قدر برای موفقیت مذاکره‌کنندگان هسته‌یی“ دعا کنند.
پاسدار فیروز آبادی در این زمینه می‌گوید: ”دولت دکتر روحانی دولتی مجاهد و ایثارگر است و مذاکره‌کنندگان هسته‌یی امروز هم‌چون رزمندگان اسلام در شب‌های عملیات نیاز به دعای ملت ایران اسلامی دارند“.
اگر چه آخوند صدیقی و فیروز آبادی به صراحت نمی‌گویند که مذاکره‌کنندگان هسته‌یی چه نیازی به دعا دارند که این روزها سردمداران رژیم را ناگزیر کرده است ورد دعا بگیرند، اما نوبخت سخنگوی دولت آخوند حسن به صراحت اذعان می‌کند که نیاز مذاکره‌کنندگان به دعا از بابت رفع تحریمهاست، نوبخت می‌گوید: ”الآن در برابر این تحریمهایی که وارد شده، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران از سوی شما در برابر شش قدرت جهانی در یک نبرد تن به تن هستند و همین الآن که با شما صحبت می‌کنم در وین دارند مبارزه می‌کنند. من از شما می‌خواهم نمایندگانی که طبق فرموده رهبر انقلاب غیور، شجاع و مورد اعتماد هستند را به‌ویژه در شبهای قدر دعا کنید تا پیروز شوند“ (سایت تابناک ۱۲تیر94)
کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم نیز از ”مردم“ می‌خواهد: ”در شبهای قدر برای موفقیت تیم هسته‌یی دعا کنند“
هر چه مهره‌ها و سردمداران رژیم دست به دعا می‌شوند تا تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی رژیم موفق شود، اما از طرف دیگر شرایط برای رژیم سخت‌تر می‌شود.
همزمان با این‌که نمایندگان رژیم با کشورهای 1+5 و به‌خصوص با آمریکا در حال مذاکره هستند، مقامات دولت، نمایندگان سنا و کنگره آمریکا برای رژیم آخوندی خط‌ونشان می‌کشند.
عجز ولابه‌های سران و مهره‌های هر دو باند رژیم برای موفقیت مذاکرات و دست به دعا شدن، در حالی است که به‌نوشته روزنامه لس‌آنجلس تایمز 13تیر 94 ارتش آمریکا در حال انبار کردن بمبهای متعارف قدرتمند می‌باشد.
استراتژیستهای نظامی می‌گویند این بمبها بقدری قدرتمند هستند که قادرند قویترین سایتهای اتمی رژیم ایران در زیر زمین را نابود کنند.
به نوشته این روزنامه اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به احتمال گزینه نظامی اشاره کرد.
ژنرال مارتین دمپسی نیز گفت: ”اگر رژیم ایران برای ساختن بمب اتمی تلاش کند، حملات هوایی پی‌درپی می‌توان انجام داد. او گفت: ما همیشه گزینه نظامی را در اختیار داریم و استفاده از بمبهای عظیم نفوذ کننده یکی از این گزینه‌ها می‌باشد“.
تونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در رابطه با مذاکرات اتمی با رژیم ایران گفته است: ”اگر ما و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی ضروری برای راستی آزمایی نداشته باشیم توافقی نخواهد بود. رئیس‌جمهور آمریکا چند روز قبل به‌وضوح روشن ساخت که اگر جامعه بین‌المللی به ضرورتهایی که در توافق اتمی نیاز هست دست پیدا نکند در اینصورت براحتی از مذاکرات خارج خواهد شد. بلینکن تأکید کرد در کانون این ضرورتها شفافیت، دسترسی و راستی آزمایی قرار دارد“.
طبعا دست به دعا شدن سران و مهره‌های نظام آخوندی و آرزوی موفقیت کردن برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی برای جوش دادن معامله با کشورهای 5+1، بیانگر نیاز رژیم به رفع تحریمها و خروج از بن‌بستی است که در آن گرفتار آمده است و مشخصاً خامنه‌ای نیز به کرات اعلام کرده است ضرورت ورود به مذاکرات رفع تحریمها بوده است.
اگر غرض از دست به دعا شدن جوش دادن معامله و رهایی از پیچ خطرناکی که رفسنجانی و آخوند صدیقی به آن اشاره کرده‌اند نبود، نه نیازی به مذاکره بود و نه نیازی به دعا برای موفقیت مذاکره‌کنندگان در مذاکرات.
پیچ خطرناک و به عبارت دیگر بن‌بست است که رژیم را به نقطه‌ای رسانده که سردمداران آن ناگزیر شده‌اند یک روز در میان به صحنه بیایند و با تضرع بخواهند تیم رژیم موفق شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c27309d-a588-47fb-8ba8-0ab9b89043e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات